حزب کانادایی: از تغییر رژیم در ایران حمایت می‌ کنیم
​کانادا طی سال های گذشته تبدیل به مقصد اقامتی محبوب اختلاسگران ایرانی شده است

سخنان مداخله جویانه کانادا درباره وقایع اخیر در ایران

یک مقام ارشد حزبی کانادایی در سخنانی مداخله جویانه درباره وقایع اخیر در ایران، خواهان تغییر رژیم در ایران شد و گفت حزب متبوعش از سیاست تغییر رژیم در ایران پشتیبانی می کند.

ملیسا لانتسمن" معاون رهبر حزب محافظه کار کانادا در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه "سی بی سی" کانادا، در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی حمایت از "اعتراضات مردمی" در ایران شد و گفت حزب محافظه کار از سیاست تغییر رژیم در ایران پشتیبانی می کند.

در این مصاحبه "عارف ویرانی" دیگر نماینده پارلمان از حزب لیبرال کانادا نیز بدون اشاره صریح به مساله تغییر رژیم گفت حزب متبوع او از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران (به بهانه اعتراضات به مرگ مهسا امینی) حمایت می کند.

رهبران کنونی حزب محافظه کار کانادا پیشتر نیز وعده قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی خارجی دولت کانادا را داده اند.

"دنیس هوراک" کاردار سابق سفارت کانادا در تهران در مصاحبه با شبکه سی بی سی، ایده حمایت خارجی از تغییر رژیم در ایران را رد کرد و گفت که به گمان او ایده حمایت خارجی از تغییر رژیم در ایران مفید نیست."

او گفت: "جایگزین مناسبی وجود ندارد که در جناح‌ها منتظر باشد تا قدرت را به دست بگیرد. همه ما خواهان تغییر در رفتار رژیم هستیم، اما من اصلا متقاعد نشده‌ام که این امر با ساختار فعلی ایران ممکن باشد."

کانادا در سال های گذشته تبدیل به پناهگاه اختلاسگران مالی ایرانی شده و غالب اختلاسگران ایرانی، این کشور را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

اعتراضات و ناآرامی های روزهای گذشته در ایران، حمایت همه جانبه رسانه ها و شخصیت های سیاسی و فرهنگی غربی را داشته است.

همچنین به بهانه این اعتراضات احزاب و شخصیت های سیاسی کانادایی ندای تحریم ایران به بهانه" سرکوب اعتراضات" در ایران را سر می دهند.

دولت کانادا اخیرا به بهانه اعتراضات در ایران، اعلام کرد "گشت ارشاد" و دهها فرد و نهاد ایرانی را در فهرست تحریمی خود قرار می دهد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir