درخواست اسرائیل از آمریکا درباره حمله به ایران
ایران بارها اعلام کرده هرگونه تعرض و تجاوز نظامی را با شدیدترین و پشیمان‌کننده‌ترین وجه پاسخ خواهد داد

اسرائیل از آمریکا درخواست جنگنده کرد

یک وبسایت نظامی مدعی شد: اسرائیل از آمریکا خواسته برای تقویت توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نوع خاصی از جنگنده را به این رژیم بدهد.

بریکینگ دیفنس نوشت: به گفته منابع صنعتی، وزارت جنگ اسرائیل رسماً 25 جنگنده F-15 EX از ایالات متحده درخواست کرده، اما نیروی هوایی اسرائیل در حال حاضر امیدوار است این سفارش را دو برابر کند. به گفته این منابع، نامه رسمی درخواست برای این جنگنده ها هفته گذشته از سوی اسرائیل به دولت آمریکا ارسال شد. نامه های درخواست اولین گام در فرآیند فروش نظامی خارجی است که پس از آن جزئیات در مورد اعداد و قیمت ها مذاکره می شود.

بریکینگ دیفنس در ادامه نوشت: بی‌ثباتی سیاسی در اسرائیل در سال‌های اخیر، اسرائیلی‌ها را مجبور به شرکت در پنج انتخابات سراسری در کمتر از چهار سال کرد و تصمیم رسمی در مورد خرید نسخه پیشرفته F-15 را به تاخیر انداخت. به همین دلیل درخواست‌های این رژیم برای خرید اف15 ایگل امضا نشد. اسرائیل می‌گوید برای بمباران اهداف سختی مانند تاسیسات هسته‌ای ایران به اف15 نیاز دارد. انتظار می رود اولین تحویل F-15 EX در سال 2028 انجام شود، اما رژیم صهیونیستی ممکن است از ایالات متحده بخواهد که این جدول زمانی را فشرده کند.

اف15 بیشتر از هر جنگنده دیگری در کلاس خود سلاح حمل می کند و می تواند سلاح های مافوق صوت تا طول 22 فوت و وزن تا 7000 پوند را پرتاب نماید.  ایران بارها اعلام کرده هرگونه تعرض و تجاوز نظامی را با شدیدترین و پشیمان‌کننده‌ترین وجه پاسخ خواهد داد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: شفقنا