حمله تلافی‌ جویانه هواپیماهای آمریکا به سوریه
منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، هواپیماهای آمریکا مناطقی در دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند

هواپیماهای آمریکا مناطقی در دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار دادند

منابع خبری از حمله موشکی به چند پایگاه آمریکا و متحدان آن در شرق سوریه خبر داده‌اند، اقدامی که به نظر می‌رسد پاسخ به حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی به مواضع گروه‌های مقاومت در سوریه باشد.

پس از این حملات تلافی جویانه، برق دست‌کم یک پایگاه قطع شده است و آژیر خطر در این مراکز به صدا درآمده است.

پایگاه‌های آمریکا در کرانه شرقی رود فرات و پایگاه‌های نظامی نزدیک میدان نفتی العمر و میدان گازی کونیکو از جمله مراکزی است که هدف "ده‌ها موشک و راکت" قرار گرفته است.

بنا بر اعلام یک مقام آمریکایی که با الجزیره گفت‌وگو کرده، در حملات به دو پایگاه آمریکا از موشک و پهپاد استفاده شده و دست کم یک نظامی آمریکایی زخمی شده است.

شبکه المیادین هم از پرواز گسترده بالگردها و هواپیماهای آمریکایی در منطقه خبر داد. همچنین گفته می‌شود نیروهای آمریکایی حملات توپخانه‌ای را علیه مواضع گروه‌های مقاومت در دیرالزور ترتیب داده‌اند.

شبکه روسیا الیوم هم اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی در واکنش به این حملات مواضع «نیروهای نزدیک به ایران» در شرق سوریه را هدف قرار داده که چندین زخمی بر جای گذاشته است.

روز جمعه جنگنده‌های آمریکایی به برخی مواضع گروه‌های مقاومت عراقی و سوری در شرق سوریه باشد که منابع خبری می‌گویند در آن دست کم 14 تن کشته شده‌اند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir