شروع ناامید کننده استقلال در لیگ هجدهم
تیم فوتبال استقلال نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را در حالی با تساوی به پایان برد که بازیکنانش نمایش خوبی نداشتند تا کار شفر در ادامه راه سخت تر از قبل شود.

تساوی استقلال و پیکان در اولین هفته لیگ برتر

تیم فوتبال استقلال در اولین بازی خود در لیگ هجدهم از ساعت ۲۰:۴۵ جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پیکان رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید.

استقلال با سرمربیگری وینفرد شفر آلمانی در حالی کارش را در لیگ شروع کرد که چهره های جدید و جوانی را در ترکیب استقلال به کار گرفته بود. آبی پوشان با ترکیب مهدی رحمتی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، خسرو حیدری، روح‌الله باقری، علی کریمی (۸۰ - رضا آذری)، فرشید باقری، وریا غفوری (۷۲ - فرشاد محمدی مهر)، فرشید اسماعیلی و سجاد آقایی (۶۱ - اللهیار صیادمنش) بازی را شروع کردند و در دقایق ابتدایی هم دروازه پیکان را تحت فشار گذاشتند.

با گذشت زمان، کیفیت فنی مسابقه هم افت کرد و بازیکنان دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی را ایجاد کنند. بهترین موقعیت استقلال در این نیمه، شوت سجاد آقایی در دقیقه ۳۸ بود که با اختلاف کمی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

 در این نیمه، موعود بنیادی فر هم حداقل یک اشتباه تاثیرگذار داشت. در دقیقه ۶ مسابقه سجاد مشکل پور روی بازیکن استقلال مرتکب خطای سنگین شد که داور بعد از آوانتاژ، به فراز امامعلی دیگر بازیکن پیکان کارت زرد نشان داد. هرچند شدت این خطا به حدی بود که داور می توانست به بازیکن پیکان کارت قرمز هم نشان بدهد. از سوی دیگر، سجاد آقایی بازیکن تیم استقلال هم اواسط نیمه نخست خطای سنگینی روی بازیکن پیکان انجام داد که داور به کارت زرد بسنده کرد.

بازی در نیمه دوم هم چنگی به دل نزد. در دقیقه ۵۴ فراز امامعلی بازیکن پیکان موقعیت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه او با اختلاف به اوت رفت. وینفرد شفر سرمربی استقلال برای افزایش بار هجومی تیمش ابتدا صیادمنش و سپس فرشاد محمدی مهر را وارد زمین کرد تا بتواند فشار روی دروازه حریف را بیشتر کند.

کار ترکیبی خسرو حیدری و صیادمنش در دقیقه ۸۲ می‌توانست به گلی برای استقلال بیانجامد ولی خروج به موقع شیخ ویسی مانع از این اتفاق شد.

در نهایت بازی با همان نتیجه تساوی به پایان رسید تا آبی پوشان پایتخت لیگ هجدهم را با یک امتیاز آغاز کنند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: mehrnews.com