برد استقلال با درخشش 3 بازیکن سیاه پوست!
تیم فوتبال استقلال با درخشش 3 به بازیکن خارجی خود توانست فولاد خوزستان را شکست دهد

شکست فولاد خوزستان مقابل استقلال

از هفته بیستم لیگ برتر، فولاد خوزستان از ساعت ۱۵ میزبان استقلال بود که این بازی با برتری 3-1 آبی‌پوشان به پایان رسید. گادوین منشا در دقیقه ۱۶ و آیاندا پاتوسی در دقیقه ۴۰ و ایسما در دقیقه 94 برای استقلال گل زدند و تکل گل فولاد توسط بیت سعید در دقیقه ۳۸ به ثمر رسید.

گزارش بازی

دو تیم برای رسیدن به پیروزی، بازی را هجومی آغاز کردند و در دقایق نخست چند موقعیت نسبتاً خطرناک خلق شد. خطرناک‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۱۶ منجر به گل استقلال شد. ارسال بلند فرشید باقری از فاصله حدوداً ۵۰ متری، پشت سر مدافعان فولاد روی پای گادوین منشا نشست و شوت روی پای این مهاجم با برخورد به تیرک افقی به گل نخست استقلال تبدیل شد.

دقایقی بعد، در شلوغی مقابل محوطه جریمه استقلال، توپ،پشت بازیکنان استقلال به میرزایی رسید اما ضربه این بازیکن از فاصله بسیار کم در چارچوب نبود و شانس خوب گلزنی برای فولاد از دست رفت. عجله دو تیم برای زدن گل‌های بعدی، موجب افزایش اشتباهات و ناتوانی در خلق موقعیت گل شد. ۲۰ دقیقه بعد از گل نخست استقلال، پاتوسی شانس خودش را برای زدن گل امتحان کرد که توپ از فاصله ۲۵ متری در آغوش مرادیان قرار گرفت.

در دقیقه ۳۸ و در حالی که بازی آرام دنبال می‌شد، فولاد به گل تساوی دست یافت. حسین بیت سعید روی پاس کوتاه آکاهوشی گل نخست تیمش را وارد دروازه حسینی کرد.

هنوز دو دقیقه از گل فولاد نگذشته بود که، مهاجم اهل آفریقای جنوبی استقلال در دقیقه ۴۰، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. ارسال بلند مقابل محوطه جریمه فولاد، لمس توپ توسط صیادمنش و پاس در عرض منشا مقابل محوطه شش قدم، پاتوسی را صاحب موقعیت خوبی کرد و او به راحتی دروازه فولاد را گشود.

نیمه دوم

فولاد نیمه دوم را بسیار خطرناک شروع کرد و دو فرصت گل بسیار عالی از دست این تیم رفت. در دقیقه ۵۰، حسن بیت سعید می‌توانست دروازه خالی استقلال را از فاصله چند قدمی باز کند که تعادلش را از دست داد و توپ از مقابل او گذشت. در ادامه فولاد موقعیت‌های گل دیگری هم داشت که بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت‌ها بهره ببرند.

مشکوک‌ترین صحنه نیمه دوم به برخورد توپ با دست وریا غفوری در داخل محوطه جریمه استقلال اختصاص داشت که بر خلاف بازیکنان فولاد، داور این صحنه خطای پنالتی ندانست.

در ادامه استقلالی‌ها نیز خودی نشان دادند و در حدود دقیقه ۵۸ بازی می‌توانستند روی دو موقعیت به گل سوم برسند که اینطور نشد. از طرفی اضافه شدن رافائل مسی به ترکیب فولاد، قدرت هجومی این تیم در نیمه دوم را افزایش داد و فشار بیشتری به دروازه‌بان و خط دفاعی استقلالی وارد شد که آن‌ها به خصوص حسینی به خوبی واکنش نشان دادند.

در دقیقه ۷۴، سید حسین حسینی به موقع به ضربه میرزایی واکنش نشان داد و توپ او را به کرنر فرستاد تا دروازه تیمش بسته بماند. فرشید باقری باز هم پاس خوب دیگری برای بازیکننا تیمش فرستاد و اسماعیلی با کنترل خوب، با مرادیان تک به تک شد که پاس او را دروازه‌بان فولاد به کرنر فرستاد. چهار دقیقه بعد فولاد می‌توانست با ضربه چیپ و فنی پریرا به گل برسد که منتظری به موقع توپ را از روی خط برگشت داد.در آخرین ثانیه‌های بازی، ایسما که به جای منشا به میدان آمده بود، گل سوم استقلال را به ثمر رساند تا به این ترتیب، هر سه بازیکن خارجی جدید آبی‌ها در این بازی گل زده باشند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir