پژوهش تکان دهنده درباره رابطه بین ثروت و طول عمر
 محققان دانشگاه نورث وسترن می‌گویند به ازای هر ۵۰ هزار دلار پس انداز، خطر مرگ یک فرد در ۲۴ سال ۵ درصد کاهش می‌یابد

رابطه افزایش درآمد با طول عمر

یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد به ازای هر ۵۰ هزار دلار، خطر مرگ انسان‌ها تا ۵ درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس این تحقیقات، ثروتمند شدن می‌تواند چند سال به زندگی شما اضافه کند، بر اساس گزارش studfinds، شاید پول نتواند خوشبختی بیاورد، اما قطعا می‌تواند روی طول عمرتان اثر بگذارد.

محققان دانشگاه نورث وسترن می‌گویند به ازای هر ۵۰ هزار دلار پس انداز، خطر مرگ یک فرد در طول ۲۴ سال پنج درصد کاهش می‌یابد.

این امر در مورد اعضای یک خانواده هم صدق می‌کند و برای مثال در مورد خواهر‌ها و برادر‌ها نیز صادق است، به عبارتی دیگرT خواهر و برادرانی که ۱۳۷، ۴۸۴ دلار بیشتر از یک خواهر یا برادر دیگر پس انداز می‌کنند، ۱۳ درصد شانس بیشتری برای زندگی طولانی‌تر از سایر خواهر و برادران خود دارند.

بیش از ۵۴۰۰ نفر به مدت ۲۵ سال در ایالات متحده ردیابی شدند و محققان دانشگاه نورث وسترن در ایوانستون ایلینوی ایالات متحده داده‌های مربوط به ثروت و زندگی آن‌ها را تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر "اریک فاینگود" نویسنده مسئول تحقیق گفت: یافته‌ها نشان می‌دهد که کلید زندگی طولانی ممکن است در میزان ثروت شما خلاصه شود. وقتی شما پول داشته باشید تحت مراقبت‌های پزشکی بهتر قرار می‌گیرید، بهتر غذا می‌خورید و زمان بیشتری را به استراحت اختصاص می‌دهید.
جای تعجب نیست که کرونا شکاف ثروت را افزایش داده است، به طوری که تعداد میلیونرها در ایالات متحده در سال گذشته ۵.۲ میلیون افزایش یافته و به بیش از ۵۶ میلیون تن رسیده است. به این ترتیب، میزان مرگ به ازای هر ۵۰ هزار دلار ثروت خالص اضافی جمع آوری شده در میانسالی ۵درصد کاهش یافته است.‌

به علاوه، این پدیده در میان ۲۴۹۰ دوقلو (خواهر و برادر) بررسی شد، تحقیقات نشان میداد افراد با درآمد بالاتر نسبت به خواهر و برادر با حقوق پایین‌تر زندگی طولانی‌تر داشتند.

مسئول پژوهش گفت: اختلاف حدود ۱۳۹ هزار دلاری با کاهش نسبی ۱۳درصد خطر مرگ پس از حدود ۲۴ سال همراه بود.

اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان، با میانگین سنی ۴۶ سال، از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ جمع آوری شد و تا سال ۲۰۱۸ تحت تحقیق قرار گرفت، یعنی زمانی که بیش از یک هزار نفر تقریباً یک پنجم از جامعه آماری مورد نظر، جان خود را از دست دادند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir