اعتیاد چند بازیکن لیگ برتری به مواد مخدر!
در چند وقت گذشته درباره قلیان کشیدن‌ها و ماجراهای مربوط به این پدیده عجیب در فوتبال مطالب و گزارش های زیادی نوشته شده است.

ماجرایی که ما در اینجا می‌خواهیم به آن بپردازیم ماجرایی تلخ است. ماجرای شناسایی بازیکنانی که در لیگ بر‌تر اعتیاد دارند و البته تعدادشان هم زیاد نیست. این بازیکنان شناسایی شده‌اند و البته از تیم‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

امسال تست های پزشکی سفت و سختی از بازیکنان شاغل در لیگ بر‌تر گرفته شده که البته یکی از آزمایش‌ها مربوط به شناسایی مواد مخدر در نمونه‌های بازیکنان بوده که چند بازیکن هم شناسایی شده‌اند و کنار گذاشته شده‌اند. جالب است بدانید که در میان این بازیکنان کسانی بوده‌اند که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های بزرگ و حتی تیم ملی بزرگسالان را هم داشته‌اند.

در هر حال عدم نظارت باشگاه‌ها بر کار برخی بازیکنان، باعث شده تا آن‌ها از فرصت سو استفاده کرده و دست به مصرف مواد مخدر گران قیمت هم بزنند. آزمایش هایی هم که باشگاه‌ها انجام می‌دهند نمی‌تواند میزان مصرف قلیان و سایر مخدرات را نشان دهد.

چه بسا که گفته می‌شود طیفی از بازیکنان هستند که سیگار هم می‌کشند. قرار است از سال ۲۰۱۶ نیکوتین در لیست مواد ممنوعه قرار بگیرد و این مطمئنا باعث می‌شود که بسیاری از بازیکنان مصرف سیگار و دیگر مخدرات را کنار بگذارند.

تماس‌های ما با دکتر سیف رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هم این ماجرا را تایید کرد. وی گفت: «تا سال ۲۰۱۴ که نمونه گیری در اختیار کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بود چند مورد مصرف مواد مخدر شناسایی شد و بازیکنان خاطی یکساله و دوساله محروم شدند و حتی ما به فیفا گزارش دادیم و آن‌ها را محکوم کردیم از سال ۲۰۱۴ به بعد در اختیار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ است و باید برای اینکه آمار را بدانید با این ستاد تماس بگیرید. البته ممکن است در دوره جدید باشگاه‌ها و یا ستاد متوجه مصرف چند بازیکن شده باشند.»

خبری که رسیده این است که پزشکان باشگاه‌ها متوجه اعتیاد چند بازیکن شده‌اند و آن‌ها را کنار گذاشته‌اند. به نظر می‌رسد باشگاه‌ها برای نظارت بر کار بازیکنان و اینکه آن‌ها در میهمانی ها و یا دورهمی‌ها سراغ مواد مخدر و قلیان و دود و دم نروند، باید برنامه ریزی ویژه داشته باشند و قراردادهای سفت و سختی با بازیکنان ببندند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir