تلاش برای حفظ نیمار در بارسلونا
گفته می‌شود نیمار ستاره برزیلی بارسلونا خودش باعث انتشار شایعه پیوستنش به پاری‌سن‌ژرمن است.

نیمار هنوز تصمیم خود را نگرفته است

جرارد پیكه، مدافع باتجربه بارسا كه همه از تمایل او برای تكیه زدن بر صندلی ریاست باشگاه كاتالان در آینده خبر دارند، عكسی با پیغامی جنجالی در اینستاگرامش بازتاب داده. در این عكس او را در كنار نیمار می‌بینیم و گویا پیكه با انتشار این عكس پیغام مهمی به هواداران تیمش داده. پیكه زیر این عكس نوشته: «می‌ماند»! و مختصر و مفید در مورد آینده نیمار خبر داده.

آنها دقایقی بعد هم عكسی یادگاری با هیروشی میكیتانی، رئیس و بانی شركت راكوتن، اسپانسر جدید باشگاه بارسلونا گرفتند و منتشر كردند كه در آن هر سه با لبخندی بر لب دیده می‌شوند. آقای میكیتانی با انتشار این عكس نوشته: «با دوستانم، نیمار و پیكه» البته ممكن است این عكس بار معنایی خاصی به ویژه در راستای آینده مبهم نیمار نداشته باشد.

شركت راكوتن اخیراً به عنوان اسپانسر جدید بارسلونا معرفی شده و بدین ترتیب سال‌ها همكاری بارسلونا با قطر ایرویز به عنوان اسپانسر اصلی باشگاه به پایان رسید. حالا قطری‌ها كه جزو سرمایه‌گذاران اصلی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن هستند، برای انتقام هم كه شده، قصد دارند به هر ترتیبی شده، نیمار را به این تیم ببرند و از همین رو تمام شرایط اقتصادی مورد نیاز را برای ناصر الخلیفی، رئیس پی‌اس‌جی، فراهم كرده‌اند.

البته هنوز تكلیف آینده نیمار روشن نشده است ولی پیغام پیكه و عكس او و نیمار با رئیس شركت اسپانسر جدید بارسلونا، قطعاً دلخوری قطری‌ها را به همراه خواهد داشت.

پی‌اس‌جی دست از تلاش نمی‌كشد

با وجود عكسی كه پیكه در اینستاگرامش منتشر كرده، بعید به نظر می‌رسد سران باشگاه پاریسی دست از تلاش برای به خدمت گرفتن ستاره برزیلی بارسا بكشند. این عكس به منزله پایان جنجال تابستانی نیست و به نظر می‌رسد داستان وارد فاز تازه‌ای شده باشد. در این شرایط تعدادی از بازیكنان كلیدی بارسا با نیمار دیدار كردند و از او خواستند تیم را ترك نكند و در مقابل گمانه‌زنی‌ها در مورد انتقال او به پی‌اس‌جی، جلسات دوستان نیمار با او برای متقاعد كردنش برای ماندن در تیم كاتالان ادامه دارد. عكسی كه پیكه در اینستاگرام منتشر كرد هم حكایت از همین موضوع دارد.

در ادامه راكیتیچ هم زیر عكس پیكه پیغامی نوشت تا رضایتش را از این بابت ابراز كند.

از سوی دیگر سیاست سران بارسا در قبال این مسئله تكذیب این ماجرا بوده و آنها معتقدند رسانه‌ها با انتشار چنین اخباری قصد دارند ثبات را از تیم كاتالان دور كنند. ولی با گذر روزها مشخص شد این ماجرا جدی است ولی سران باشگاه نتوانستند قضیه را فیصله بدهند. بارتومئو، رئیس بارسا، در آمریكا با نیمار دیدار كرد ولی این جلسه نتیجه‌ای نداشت. پدر نیمار هم در آمریكا با مدیران بارسا جلساتی را گذاشت. در جلسه اخیری كه بدون حضور بارتومئو برگزار شد، پدر نیمار به سران باشگاه بارسا این اطمینان را نداد كه پسرش در تابستان به پی‌اس‌جی نرود.

تعجب آشنایان نیمار از عكس پیكه

بعد از انتشار این عكس توسط پیكه هیچ یك از طرفین واكنش خاصی نشان نداده. خود نیمار و سران بارسا در سكوت محض فرو رفتند ولی یكی از نزدیكان نیمار در گفت‌وگو با ایی‌اس‌پی‌ان گفته اصلاً منظور عكسی كه پیكه در اینستاگرامش منتشر كرده را درك نمی‌كند.

این در حالی است كه در ساعات اخیر رسانه‌های برزیلی هم اعلام كردند كار انتقال نیمار به پی‌اس‌جی تمام شده و این انتقال به زودی قطعی و رسمی خواهد شد. در این میان انتظار می‌رود نیمار به زودی در این باره شفاف‌سازی كرده و به همه این گمانه‌زنی‌ها پایان دهد.

خشم اسپانیایی‌ها از نیمار

در شرایطی كه گمانه‌زنی‌ها در مورد انتقال نیمار به پی‌اس‌جی ادامه دارد، اسپانیایی‌ها به شدت از بازیكن برزیلی دلگیر هستند. ارنست فولچ، یكی از مدیران ارشد روزنامه اسپورت كاتالونیا، در مقاله‌ای در مورد رفتارهای نیمار نوشته: «این نیمار است كه با بارسایی‌ها بازی می‌كند‌؛ نه رسانه‌ها. نیمار این حق را دارد به هر چیزی كه می‌خواهد فكر كند و ما هم این مأموریت را داریم اینها را تعریف كنیم. او و نزدیكانش ترجیح می‌دهند در مورد این قضیه سكوت‌شان را حفظ كنند.»

سانتی نویا، یكی از مدیران روزنامه موندو دپورتیوو، هم در واكنش به عكس اخیر پیكه و نیمار نوشته: «این جمله در اینستاگرام را باید خود نیمار می‌نوشت. این خود او است كه باید در این باره شفاف‌سازی كند.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی