دلایل برانكو ایوانكوویچ برای ماندن در پرسپولیس + 5 دلیل برای ترک پرسپولیس
برانكو ایوانكوویچ این روزها باید تصمیم بگیرد که در پرسپولیس بماند یا این تیم موفق را ترک کند؟

برانکو می ماند یا می رود؟ تصمیم گیری در لحظه حساس

برانكو ایوانكوویچ از فروردین 94 تا امروز، افتخاراتی كه برای هواداران این تیم به آرزو بدل شده بود را تبدیل به واقعیت كرد. آرزوهایی مثل انقلاب تاكتیكی، ساختن یك تیم مدعی، كسب قهرمانی، رفتن دوباره به آسیا، موفقیت در آسیا و رسیدن به جمع 4 تیم نهایی، تشكیل اسكلت اصلی تیم ملی با بازیكنان خوب و... اما زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی او به گوش می‌رسد.

تیم خوب و یك‌دست پروفسور، بدون او به تیمی معمولی بدل خواهد شد و این ترس وجود دارد كه با رفتن احتمالی او از پرسپولیس، این تیم را دوباره به مربیان بی‌كیفیت داخلی و خارجی‌های پرادعا بسپارند.

برانكو بارها گفته می‌خواهد بماند چون دلش اینجاست و خودش را یك شهروند ایرانی می‌داند. یكی شبیه ما با این تفاوت كه هنوز یاد نگرفته فارسی صحبت كند! او برای فوتبال ایران زحمات زیادی كشیده و حقش است مورد توجه و حمایت هواداران پرسپولیس باشد. برانكو اما بر سر دوراهی ماندن و رفتن قرار گرفته است. او انگیزه‌هایی برای ماندن و بهانه‌هایی برای رفتن دارد كه هر دوی آنها منطقی به نظر می‌رسد.

انگیزه‌های برانكو برای ماندن

تكرار قهرمانی: او می‌خواهد بار دیگر بماند و پرسپولیس را قهرمان لیگ هفدهم كند. یك افتخار بی‌نظیر دیگر برای باشگاهی كه تا قبل از حضور برانكو، حدود یك دهه نتوانسته بود جشن قهرمانی در لیگ بگیرد.

شانس هدایت تیم ملی ایران: ماندن برانكو، این شانس را برایش زنده نگه می‌دارد كه بعد از جام جهانی، اذهان عمومی به سراغش آمده و او را بعد از كارلوس كی‌روش، بهترین گزینه برای نشستن روی نیمكت تیم ملی بدانند. البته هیچ‌كس دلش نمی‌خواهد تیم ملی را بدون كی‌روش ببیند.

حفظ محبوبیت در خاورمیانه: او تیمی ساخته كه حالا، حالاها مدعی است و تیمی كه برای مدت زیادی مدعی بماند، محبوب خواهد بود. همین امروز نیز برانكو محبوب‌ترین مربی سال‌های اخیر پرسپولیس به نظر می‌رسد و ماندن او، این محبوبیت را افزایش می‌دهد.

افزایش رقم قرارداد در آینده: برانكو بماند، برای هر فصل، 20 درصد به مبلغ قراردادش اضافه خواهد شد. قهرمانی لیگ برتر، كسب سهمیه آسیا، قهرمانی در جام‌حذفی و صعود مرحله به مرحله در لیگ قهرمانان قاره می‌تواند بر رقم اصلی قرارداد او بیفزاید.

به جای گذاشتن یك ركورد تاریخی: پروفسور تا همین امروز نیز ركوردهای جذابی را به نام پرسپولیس سند زده اما اگر ماندنی شود، با توجه به روند رو به رشدی كه در پیش گرفته، می‌تواند تعداد این ركوردها را افزایش بدهد.

انگیزه‌های برانكو برای رفتن
 
وسوسه نشستن روی نیمكت كرواسی: اولین انگیزه، بحث به میان آمدن نام او برای هدایت تیم ملی كرواسی است. كروات‌ها به پلی‌‌آف جام جهانی‌ رسیده‌اند و اگر دالیچ كه به تازگی سرمربی كرواسی شده در دو بازی رفت و برگشت مقابل یونان ناموفق باشد، امكان اینكه نیمكت كرواسی به برانكو تعارف زده شود، بسیار است!

ترس از عدم تسویه‌حساب: برانكو همین حالا و به گفته نزدیكانش، رقم بسیار زیادی از باشگاه پرسپولیس طلبكار است. این مطالبات بابت اصل قرارداد و سایر آپشن‌‌هاست كه باشگاه فعلاً در بازپرداخت آن به برانكو با مشكل مواجه شده و سرمربی كروات پرسپولیس به هر حال نگرانی بابت این مسائل خواهد داشت.

آرای انضباطی و جریمه‌های سخت: از در و دیوار برای پرسپولیس مشكلات عجیب و سؤال‌برانگیز وارد می‌شود. محرومیت از جذب بازیكن در دو پنجره نقل و انتقالات و حالا هم ترس حذف از لیگ قهرمانان آسیا به علت عدم موفقیت در اخذ مجوز حرفه‌ای. این آرای انضباطی در سطح بین‌المللی و جریمه‌های رنگارنگ، طبیعی است كه برانكو را بترساند.

پیشنهادات رؤیایی از حاشیه خلیج فارس: باشگاه‌های حاشیه‌نشین خلیج همیشه فارس، پیشنهادات اغواكننده و گاهی رؤیایی به برانكو ارائه می‌دهند. پیشنهاداتی كه با قبول هر كدام، برانكو در طول یك فصل می‌تواند به اندازه 3 سال كار در پرسپولیس درآمدزایی كند.

تغییر فضای كاری: دیگر همه ما می‌دانیم كه برانكو در تهران و باشگاه پرسپولیس چه مشكلاتی دارد. او باید پاسخگوی همه اتفاقات داخل تیم و باشگاه باشد. خودش هم مدیر است، هم سرپرست و هم مسئول! این شرایط، برانكو را تا مرز عصبانیت و احتمال جدایی از پرسپولیس پیش می‌برد.

مكث

با این حال قلب برانكو همچنان برای ماندن در پرسپولیس می‌تپد اما دلایلی كه ممكن است او را از این تیم جدا كند نیز در نوع خود منطقی به نظر می‌رسد. اگر برانكو از پرسپولیس رفتنی شد، بدانید دلیلش برای جدایی، خارج از دایره این 5 موضوعی كه برشمردیم نیست و اگر ماند، مطمئن باشید به حرف قلبش گوش داده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com