پپ گواردیولا در لیست مظنونان شورش برای استقلال‌ کاتالونیا قرار گرفت!
پپ گواردیولا به دلیل فعالیت‌های سیاسی ممکن است در کشور اسپانیا دچار دردسر شود.

پپ گواردیولا تحت تعقیب پلیس اسپانیا

پلیس اسپانیا با انتشار گزارشی از آغاز یک‌سری تحقیقات و بازجویی‌ها در خصوص جنبش‌های سیاسی اخیر در ایالت کاتالونیا برای استقلال‌طلبی این ایالت و انتشار لیستی از افراد معروف مظنون به تبلیغ و فعالیت‌های غیرقانونی در این حوزه خبر داد که نام پپ گواردیولا، سرمربی کاتالان منچسترسیتی هم در آن قرار دارد.

گواردیولا در ایامی که فعالیت‌های تبلیغاتی برای همه‌پرسی استقلا‌ل ایالت کاتالونیا به اوج رسیده بود، بارها در مصاحبه‌هایش از مردم کاتالونیا دعوت کرد که در این همه‌پرسی شرکت کنند و در تاریخ 11 ژوئن امسال هم بیانیه‌ای در موافقت با استقلال ایالت کاتالونیا منتشر کرد که همین فعالیت‌های سبب شده نام او در فهرست مظنونان پلیس اسپانیا قرار بگیرد.

در گزارش پلیس اسپانیا که نشریه ناسیونال آن را منتشر کرده، آمده است: فعالیت‌های انجام شده با هدف دفاع از همه‌پرسی و تبلیغ یک‌طرفه برای این همه‌پرسی بوده‌اند و پپ گواردیولا هم یکی از آن افرادی بود که بیانیه‌ای منتشر کرده است.

گواردیولا هرگز هیچ ابایی از حمایت از استقلال کاتالونیا نداشته و در هفته‌های اخیر به صورت علنی از این موضوع حمایت کرده است. او  دو هفته پیش در دربی منچستر نشانه‌ای زرد روی کاپشن خود قرار داده بود تا حمایت خود را از زندانیان سیاسی که به جرم تلاش برای جدا کردن کاتالونیا از اسپانیا دستگیر شده‌اند، نشان دهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: tasnimnews.com