تفکرات مربیان استقلال و پرسپولیس برای بازی فردا در لیگ قهرمانان آسیا
دو مربی سرشناس استقلال و پرسپولیس، نقشه های شان برای بازی فردا را مرور می کنند.

پرسپولیس ساده بازی می کند، استقلال مطمئن

پرسپولیس از ساعت 19 فردا 13 فروردین باید به مصاف نسف قارشی در استادیوم مرکزی شهر قارشی برود. این دیدار برای سرخ ها بسیار حائز اهمیت است زیرا پیروزی در آن، حکم صعود این تیم 9 امتیازی را از گروه C امضا می کند و شکست در این بازی، سرخپوشان را در راه صعود به دردسرهای بزرگی می اندازد. استقلال نیز از ساعت 20 فردا، در ورزشگاه آزادی باید با الریان قطر پنجه در پنجه، به مبارزه بپردازد. آبی ها اگر به پیروزی برسند، 9 امتیازی می شوند و این یعنی از گروه موسوم به مرگ، راهی برای صعود آسان به دور بعدی باز می کنند.

اما در همین راستا، بد نیست نگاهی گذرا به تفکرات دو مربی خارجی سرخابی ها داشته باشیم. یک سو، برانکو است که باید در مقابل نسف، خیال سرخپوشان بابت صعود به دور بعدی را راحت کند و سمت دیگر، شفر آلمانی که ثابت کرده توانایی های بزرگی برای هدایت استقلال دارد.

پرسپولیس برای دیدار مقابل نسف، نسبت به بازی با سایپا، تغییرات زیادی در ترکیب اصلی خود می بیند. بازگشت بیرانوند، حسینی، امیری، انصاری و احمدزاده، می تواند سرخپوشان را دگرگون کند اما برانکو نشان داده در این فصل همیشه به دنبال ساده ترین راه ها برای گلزنی و کسب پیروزی می رود. او با دو هافبک تدافعی، تیمش را به میدان می فرستد و امیدوار است با کمترین ارسال روی دروازه حریف و بازی مالکانه و محتاطانه، سه امتیاز را به هواداران پرسپولیس هدیه بدهد.

استقلال اما تفاوت های بیشتری دارد. شفر می داند که تیمش با چه کیفیتی فوتبال بازی می کند و چه پتانسیل های دیگری برای پیشرفت دارد. مرد آلمانی نیمکت آبی، برای بازی با الریان با مصدومیت سه بازیکنش به نام های مامه تیام، فرشید باقری و مجید حسینی مواجه است اما هواداران امیدوارند جانشین های این سه بازیکن، بهترین کیفیت ممکن را به کار بگیرند و استقلال با ترکیب و استراتژی خوب، به پیروزی مطمئنی دست یابد. برد استقلال برابر الریان یعنی صعود آسان از گروه مرگ.

با وجود برانکو و شفر روی نیمکت پرسپولیس و استقلال، خیال هواداران این دو تیم کاملا راحت است. فردا می تواند روز بزرگی برای فوتبال ایران با قطعی شدن صعود هر دو تیم به مرحله بعدی باشد.

 

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی