تهدید خطرناک فوتبال ایران توسط AFC؛ فاتحه باشگاه های ایرانی خوانده می شود؟
كنفدراسیون فوتبال آسیا در واقع مشغول بررسی مداركی است كه باشگاه‌ها سال گذشته ارائه داده‌اند و اگر در این زمینه مشكلی وجود داشته باشد، فاتحه بعضی باشگاه‌ها خوانده است.

هشدار AFC‌‌؛ ایران را در آسیا تعلیق می‌‍‌كنیم!

وضعیت سختی است. نوبخت سخنگوی دولت در یك مصاحبه رسمی اعلام كرد بدهی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را متقبل شده‌اند. وزیر ورزش هم به صورت رسمی اعلام كرد بدهی‌ها را داده‌اند و پرداخت آن، یك‌جورهایی كمرشان را شكست.

حالا اما اظهارات این مقامات و همین‌طور مسئولان فدراسیون فوتبال و دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس با مدارك همخوانی ندارد!

روز شنبه ناظران AFC به باشگاه پرسپولیس رفتند و تا ساعت یک بامداد روز یك‌شنبه در آنجا ماندند. حجم پرونده‌ها به قدری زیاد بود كه كار آنها طول كشید. البته كنفدراسیون فعلاً روی بعضی پرونده‌ها به باشگاه زمان داده، به همین خاطر چیزی حدود 80 پرونده از باشگاه پرسپولیس در سفر جاری‌شان مورد بررسی قرار می‌گیرد. شنبه شب آنها به دقت تمام پرونده‌ها را باز كردند و به بررسی اسناد پرداختند.

البته این تنها كافی نیست و باید طرف مقابل هم تأییدیه پرداخت بدهی‌اش را داده باشد. آنها در باشگاه استقلال هم دقیقاً چنین بررسی دقیقی خواهند داشت و این بررسی به باشگاه‌های دیگر هم می‌كشد. كنفدراسیون فوتبال آسیا در واقع مشغول بررسی مداركی است كه باشگاه‌ها سال گذشته ارائه داده‌اند و اگر در این زمینه مشكلی وجود داشته باشد، فاتحه بعضی باشگاه‌ها خوانده است.

كنفدراسیون فوتبال آسیا شدیداً فوتبال ایران را تهدید كرده است. در صورتی كه مدارك تقلبی باشد، احتمالاً فاتحه باشگاه‌ها در آسیا خوانده است!

در صورتی كه مدارك ارائه شده به كنفدراسیون فوتبال درست نبوده باشد، در اولین اقدام AFC باشگاه‌ها متخلف را از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌كند. این تصمیم هم می‌تواند در فصل جاری لیگ قهرمانان باشد و هم در مسابقات فصل آینده. البته در صورت تقلبی بودن مدارك، پای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم ‌گیر خواهد بود. در صورتی كه مشكلات حاد باشد، حتی ممكن است فدراسیون در آسیا تعلیق شود.

مسئولان فدراسیون فعلاً در این زمینه به طور كامل سكوت كرده‌اند ولی به شدت نگران بازرسی‌های تازه از باشگاه‌ها هستند. سال گذشته با وجود مشكلات فراوان و عدم پرداخت بخش اعظمی از بدهی‌ها، فدراسیون فوتبال تأیید كرد باشگاه‌های ایران مشكلی از این نظر ندارند. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم تلاش كردند تا حتی بعد از ارائه مدارك نهایی به كنفدراسیون، رضایت بعضی از شاكیان را جلب كنند اما این وسط چهره‌های مطرحی بودند كه مستقیماً با AFC كانال زدند و گلایه خود را به آنها گفتند.

مثلاً علی دایی و جواد نكونام از جمله این چهره‌ها هستند. فدراسیون در حال حاضر نگران این مسئله است و امید دارد به شكلی مسئله ختم به خیر شود اما بعید به نظر می‌رسد با حجم بدهی‌ها و مشكلاتی كه دو باشگاه سرخابی دارند، به این سادگی همه چیز حل شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی