آخرین جزئیات از درگذشت بازیکن استقلال
جی‌لوید ساموئل بازیکن سابق استقلال دیروز صبح درگذشت که ادامه به بیان جزئیاتی بیشتر درباره علت مرگ این بازیکن 37 ساله می پردازیم.

تصادف شدید و آتش سوزی جان ساموئل را گرفت

جی‌لوید ساموئل مدافع ترینیداد و توباگویی كه زمستان سال 1390 در زمان مربیگری پرویز مظلومی با تلاش علی فتح‌ا...‌‌زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال با قراردادی پرسر و صدا از كاردیف‌سیتی در چمپیون شیب انگلیس راهی تهران شد تا برای دو فصل و نیم با پیراهن شماره 3 برای این تیم در رقابت‌های داخلی و آسیایی به میدان برود صبح دیروز به دلیل سانحه رانندگی در سن 37 سالگی چشم از دنیا فروبست.

رسانه‌های انگلیسی از جمله میرر، ایندیپندنت و... در تشریح این اتفاق تلخ و باورنكردنی مدعی شدند جی‌لوید ساموئل صبح دیروز با اتومبیل رنجروور خود در حین بازگشت از مسیر مدرسه فرزندانش در جاده وارینگتون در محدوده شهر بیرمنگام با یك دستگاه كامیون برخورد شدیدی داشت كه دردم جان خود را از دست داد.

ساموئل كه سه فرزند به نام جابارنه (14 ساله) بازیكن نوجوانان منچسترسیتی، لاكیله (12 ساله) و آمارا (9 ساله) داشت بعد از آخرین فصل حضور در ایران با پیراهن پیكان از دنیای فوتبال خداحافظی كرد تا بیشتر وقت خود را در كنار خانواده‌‌اش بگذراند. او به تازگی به عرصه مربیگری رو آورده بود تا جایی كه به عنوان یكی از مربیان در باشگاه اگرتون در دسته چهارم فوتبال جزیره مشغول به كار شده بود كه صبح دیروز در مسیر بازگشت از كالج محل تحصیل فرزندانش درگذشت.

بر اساس گفته یکی از شاهدان عینی، نیروهای امداد و پلیس و آتش‌نشانی در صحنه حاضر می‌شوند، زیرا قبل از آن آتش‌سوزی شدیدی بر اثر برخورد اتومبیل ساموئل با کامیون رخ می‌دهد و کمک‌رسانی بسیار سخت و غیرممکن می شود.

ایندیپندنت در گزارش خود از این اتفاق تلخ نوشت: «بازیكنی كه با 9 فصل حضور مداوم در باشگاه استون‌ویلا و ثبت 169 بازی در این تیم موفق شد نام خود را در باشگاه محبوب بیرمنگام جاودانه كند بعد از تغییر ملیت خود از ترینیداد و توباگو برای تیم زیر 21 ساله‌های انگلیس هم به میدان رفت. او پرورش یافته آكادمی باشگاه سنراب بود، جایی كه چهره‌های شاخصی همچون سول كمپل، جان تری و... نیز از آنجا رشد كرده بودند».

این سایت معتبر در پایان با ابراز تأسف از این اتفاق ناراحت‌كننده از آن به عنوان شوكی بزرگ نام برد و از برنامه ویژه اتحادیه فوتبال انگلیس و هم‌تیمی‌های او در باشگاه‌های سابق همین‌طور دوستانش برای برگزاری مراسمی درخور ‌شأن ساموئل برای به خاك سپردن او ظرف دو، سه روز آینده خبر داد.

ساموئل: مردم ایران خیلی متمدن هستند

ساموئل كه در میان استقلالی‌ها به لقب «الماس سیاه» معروف بود در یكی از آخرین مصاحبه‌هایش در تهران گفت: «به نظر خودم مردم ایران خیلی متمدن هستند. خیلی‌ها فكر می‌كنند در ایران مردم همیشه درگیر و عصبی هستند ولی چیزی كه من دیده‌ام مردم ایران خیلی محترمند. اینجا زندگی وجود دارد. رستوران‌‌های خوب، جاهای دیدنی، برخورد خوب مردم و... جاهای دیدنی و متفاوتی در ایران وجود دارد. مردم شما واقعاً قابل احترام هستند و شاید خیلی‌ها نتوانسته‌اند این موضوع را ببینند ولی چیزی كه به نظرم بد است، ترافیكی است كه وجود دارد. ضمن اینكه من اگر بهترین بودم به جای ساموئل به من می‌گفتند پله!»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی