مادر احمدرضا شاکر در دادگاه: آرزوهای قائدی باید مثل پسرم زیر خاک برود!
مادر مرحوم احمدرضا شاکر تأکید کرد که از حق فرزندش نمی‌گذرد و مهدی قائدی را نمی‌بخشد

مادر مرحوم احمدرضا شاکر: قائدی را نمیبخشم

روز گذشته جلسه رسیدگی به پرونده تصادف مهدی قائدی بازیکن بوشهری و جوان استقلال که منجر به مرگ احمدرضا شاکر شده بود، برگزار شد. قاضی پرونده به خانواده مرحوم شاکر دو هفته فرصت داد تا بلکه به قائدی رضایت داده، اما مادر شاکر رضایت نداد.

مادر مرحوم احمدرضا شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در این باره اظهار داشت: قاضی پرونده دو هفته فرصت داد و از ما خواست فکرمان را بکنیم و رضایت بدهیم. قاضی انصاری عنوان کرد که مهدی ستاره بوشهر است و آینده فوتبالی دارد، اما به ایشان گفتم که 10 سال دیگر نیز فرصت بدهید، سر حرف خودم هستم. هیچ تلنگری به مهدی (قائدی) وارد نشده و پس از دادگاه به کنار دریا رفته و پایش را روی پای دیگر گذاشته و عکس یادگاری گرفته است! آن هم کنار کسی که در همان اتومبیلی که پسرم حضور داشت، عکس گرفت.

«اثری از ندامت در مهدی دیده نمی‌شود.» وی با بیان این جمله افزود: زمانی که به قول خودشان ثابت کردند که راننده مهدی نبوده، در کیش و روی قایق عکسی گذاشتند و گفتند خفه شوید! من چه چیزی را ببخشم؟ قاضی انصاری گفت به خاطر من ببخشید، اما باید یکی باشد که ارزش بخشش را داشته باشد و طرف به خودش بیاید. مهدی خودش در دادگاه نشسته بود و به او گفتم اگر از روز اول آمده بودی و می‌گفتی موضوع این بوده، الان شرایط فرق می‌کرد. مهدی و محمدرضا با هم بزرگ شدند. مهدی علنا جلوی قاضی پیام می‌دهد که لزومی ندارد دروغ بگوید، ماشین بیمه بوده و دیه‌اش را می‌پردازد. وقتی با این جسارت صحبت می‌کند، چرا باید او را ببخشم؟ وقتی او عین خیالش نیست، چه کار کنم؟

مادر مرحوم شاکر خاطرنشان کرد: مشاوران مهدی و خانواده‌اش هیج کاری نکرده‌اند. یک سال از این ماجرا گذشته و در هیچ کدام از مراسم‌های ما نه شاخه گلی فرستاده‌ و نه پیام تسلیت داده‌اند. وکیل خبره برای مهدی گرفته‌اند و تنها روز تولد احمدرضا پست تبریک تولد گذاشته‌اند.

وی در رابطه با نقش باشگاه استقلال در این جریان گفت: باشگاه استقلال چه تقصیری دارد؟ آیا باشگاه می‌دانسته بازیکن جوانش ساعت یک و نیم بامداد بیرون بوده است؟ آیا باشگاه می‌دانسته بازیکن تیمش بدون گواهینامه پشت فرمان بوده و با 170 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کرده است؟ به پدر احمدرضا گفتم که اگر تو مهدی را می‌بخشی، ببخش ولی من نمی‌بخشم، چون از بچه‌ام نمی‌گذرم.

مادر مرحوم شاکر گفت: قانون می‌گوید کسی که گواهینامه نداشته، حکمش قصاص نیست و دیه‌اش را باید بپردازد. آرزوهای بچه‌ام زیر خاک رفت، ولی مهدی با غرور صحبت می‌کند، آرزوهای مهدی هم باید زیر خاک برود و تا آخرش هم ایستاده‌ام. باید جواب بی‌تربیتی و غد بازی او را بدهم. قاضی انصاری در جلسه دادگاه به مهدی گفت خیلی‌ها جای تو بوده‌اند، اما فوتبال همیشگی نیست. تو انگشت کوچک مجتبی محرمی هم نیستی، اما او الان کجاست؟ به کجا رسید؟ همه که علی دایی نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: امین‌ حسن‌پور گواهینامه داشته، اما مهدی پشت فرمان بود. اگر از ابتدا حقیقت را می‌گفتند، مهدی مقصر نمی‌شد، چون سه ماشین با هم کورس گذاشته بودند و خودروی دیگری از پشت به خودروی بچه‌های ما زده بود. اگر ماشین به خودروی حامل مهدی و احمدرضا نمی‌زد، شاید ماشین را کنترل می‌کردند، اما از ابتدا دروغ گفتند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: tasnimnews.com