بیانیه جنجالی رسول پناه علیه یحیی گل محمدی
رسول پناه بیانیه جنجالی علیه یحیی گل محمدی منتشر کرده است که حسابی خبرساز شده است

اتهام سنگین رسول پناه به یحیی

دیشب یک بیانیه در 14 بند از سوی رسول پناه رئیس سابق هیات مدیره پرسپولیس منتشر شد که در آن سعی دارد پاسخ ادعاهای یحیی گل محمدی را بدهد.

به گزارش فوتبالی، یکی از مواردی که مهدی رسول پناه سرپرست سابق قرمزها در این بیانیه به آن اشاره کرد بحث جدایی بشار رسن و واکنش یحیی به آن بود.

رسول پناه در این باره می گوید: "برای تنویر افکارعمومی و هواداران، در خصوص وضعیت بازیکنان جدا شده باید بیان شود که ورود و خروج هر یک از بازیکنان از تیم با نظر سرمربی صورت گرفته است. در قضیه بشار رسن ، آقای گل محمدی، شما کاملاً در جریان بودید و به هتل محل اقامت بشار رسن رفتید که با او صحبت کردید، اما بشار نپذیرفت.  بلافاصله با مدیر برنامه اش تلفنی تماس گرفته و صحبت کردید که به جایی نرسیدید اما مدت ها عنوان می کردید از جدایی بشار رسن خبر نداشتید! خدا را شکر در نهایت بشار مصاحبه کرد و گفت که"  از دو ماه قبل همه در باشگاه می دانستند که می روم ."

با بررسی صحبت های رسول پناه و مصاحبه ای که بشار مدتی قبل و بعد از جدایی از پرسپولیس با شبکه الکاس انجام داده بود مشخص می شود که یحیی در جریان توافق بشار و باشگاه بر سر جدایی بوده است. رسن در آن مصاحبه گفت: " بعد از این که به ایران برگشتیم (پس از نیمه نهایی لیگ قهرمانان) به هیئت مدیره سابق وکنونی و کادرفنی گفتم که من قصد جدایی دارم، یحیی گل محمدی با من صحبت کرد و گفت بازی فینال است و مطمئنا خیلی ها می‌بینند و پیشنهاد می‌آید."

بشار در ادامه این مصاحبه گفته بود: "من این تصمیم را به احترام یحیی گل محمدی و هواداران و هیئت مدیره قبول کردم. اما همان زمان با هیئت مدیره توافق کردم که بعد از فینال باشگاه را ترک کنم. حالا این که آن ها به سرمربی اعلام کردند یا نه را نمی‌دانم، چون وقتی با او خداحافظی کردم شگفت زده شدند"

با توجه به صحبت های بشار رسن و هر چند او تاکید می کند که یحیی در قطر و بعد از فینال آسیا به سردی با او خداحافظی کرده و به ظاهر آنچه مشخص است از توافق بشار و باشگاه بی اطلاع بوده است اما به هر جهت پذیرش این موضوع که یحیی از توافق این هافبک عراقی و مدیران باشگاه بی اطلاع بوده باشد بسیار سخت به نظر می رسد.

اما رسول پناه در بخش دیگری از بیانیه خود درباره بشار می گوید: "حالا چرا اظهار بی اطلاعی کردید؟ خودتان بهتر تاکتیک فرار رو به جلو در صورت ناکامی احتمالی را شناخته و می شناسید! اگر بر فرض حافظه ضعیفی هم داشته باشید که ندارید بشار تمرین نمی کرد و راه می رفت! هیات مدیره باشگاه ، آقای علیپور را برای گفت وگو با جنابعالی فرستاد و ایشان یک ساعت راجع به این موضوع با شما صحبت کرد."

رسول پناه در ادامه تصریح می کند: "بشار رسن پست گذاشت، ویدئو گذاشت و از هواداران خواهش کرد به جدایی او کمک کنند. این بازیکن دو بار از ایران رفت و به زحمت برگردانده شد و شما هم عیناً در جریان کامل بودید. اما مثل همیشه وقتی در فینال آسیا تیم نتیجه نگرفت ( در حالی که باشگاه تمام شرایط مخصوصاً مالی را برای شما فراهم کرده بود تا جلوی بهانه جویی گرفته شود) به جای پذیرش مسئولیت شکست، پشت مساله بشار رسن پنهان شدید و از پذیرفتن مسئولیت شکست خود برابر اولسان کره جنوبی شانه خالی کردید."

رسول پناه در صحبت هایش سعی دارد از تصمیم هیات مدیره و جوی که علیه او و رغبتی توسط یحیی راه افتاده بود حمایت کرده و مقابل یحیی ایستادگی کند، رغبتی بعد از بازگشت پرسپولیس از فینال آسیا در فرودگاه امام خمینی(ره) و در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی اعلام کرد که بشار انگیزه ای برای ماندن نداشت و ما با این انتقال سود کردیم، صحبتی که بعد از آن به سوژه اختلاف یحیی و هیات مدیره تبدیل شده بود تا بعد از آن رغبتی دیگر در جلسات هیت مدیره شرکت نکند.

هر چند با توجه به پیشنهاد مالی خوب باشگاه القطر بشار به نوعی هوایی شده بود و انگیزه ای برای ماندن در پرسپولیس بعد از سه سال حضور در این تیم نداشت اما اینکه او در تمرینات هم بی انگیزه بود و راه می رفت سوالی است که باید کادر فنی پرسپولیس و یحیی گل محمدی به آن پاسخ بدهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net