کارلوس کی روش به این دلیل به تیم ملی بازنمی گردد!
نام کارلوس کی روش برای حضور روی نیمکت ایران مطرح شده است

موردی که بازگشت کی‌روش را منتفی می‌کند

کارلوس کی روش 8 سال در تیم ملی ایران حضور داشت و دوران موفقی را سپری کرد. نتایجی که او با ایران به دست آورد هر چند منجر به قهرمانی نشد ولی از او یک بت ساخت. بماند که دعواهای او با برانکو پرسپولیسی‌ها را علیه اش کرد ولی هیچکس نمی تواند منکر عملکرد فنی خوب این مربی شود.

کی روش موفق شد دو بار متوالی ایران را به جام جهانی ببرد. در جام جهانی روسیه نزدیک بود تیم ملی به مرحله دوم برسد و با بدشانسی محض در گروه فوق العاده سختش، حذف شد. کارلوس در جام ملت های استرالیا هم ایران را قربانی اشتباه داوری دید. در جام ملت های امارات اما در دیدار مقابل ژاپن تیم ملی یکی از ضعیف ترین عملکردهای خود را در طول دوران حضور این مربی داشت. در هر صورت بعد از جدایی از ایران، کی روش همواره از تیم ملی می گفت و از بازیکنان دوست داشتنی اش. او بارها درباره مردم کشورمان حرف زد.

حتی بعد از جدایی از کلمبیا خیلی ها گفتند او به خاطر بازگشت احتمالی به ایران، به پیشنهادات خود پاسخ منفی داده است. همین حالا هم شایعات زیادی درباره بازگشت این مربی به تهران مطرح شده است. منتهی با وجود شرایط بد فدراسیون بعید است این اتفاق رخ دهد.

بعید به نظر می رسد کی روش زیر 2 میلیون یورو برای حضور در تیم ملی دستمزد بخواهد. در حال حاضر فدراسیون با مشکلات مالی روبروست و به قول خود عزیزی خادم پول قرض کرده اند. از سوی دیگر تیم ملی عراق پیشنهاد مالی خوبی به کارلوس ارایه کرده و می خواهد با این مربی برای دومین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند.

آنها سال 1986 که در جام جهانی مکزیک حضور داشتند که با سه شکست به خانه برگشتند. عراق در سال های بعد حتی به قهرمانی آسیا هم رسید ولی موفق نشد با نسل طلایی خود به جام جهانی برسد. آنها تصور می کنند با حضور کی روش این تابو شکسته می شود.

در اینکه کی روش دوست دارد به ایران بازگردد شکی نیست ولی حداقل شرایط مالی برای بازگشت این مربی اصلا مهیا به نظر نمی رسد، مگر اینکه فدراسیون روی آینده سرمایه گذاری کند و خوشبین باشد با صعود به جام جهانی، دستمزد کارلوس تامین شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir