گاف بزرگ ویلموتس که تبدیل به برگ برنده ایران شد!
حرکت اشتباه مارک ویلموتس از عوامل اصلی شکسته شدن رای فیفا بود

چرا رای ویلموتس شکست؟

حکم اولیه پرونده ویلموتس محکومیت فوتبال ایران به پرداخت ۶ میلیون یورو بود که پس از قرار گرفتن در دادگاه CAS و دفاعیه مناسب تیم حقوقی تقریبا به نصف کاهش یافت. علی ملیح‌زاده، یکی از وکلای این پرونده در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین درباره چگونگی کاهش این حکم گفت: بعد از صدور کمیته وضعیت فیفا من با توجه به شناختی که از شخصیت ویلموتس به دست آورده بودم در خصوص اخبار و مصاحبه‌های او جستجو کردم و به زبان فرانسوی هم تحقیقاتی انجام دادم که خوشبختانه مصاحبه‌ای پیدا شد که ایشان با یک سایت معتبر فرانسوی انجام داده بود و امکان چالش روی اعتبار آن پایین بود.

ایشان در آن مصاحبه گفته بود دو پیشنهاد ملی و دو پیشنهاد باشگاهی دارد و موبایل او هم‌چنان نگ می‌خورد ولی نمی‌خواهد به تیمی برود و منتظر رای فیفا و دریافت طلبش از ایران است. یک بحثی در خصوص «عدم فعالیت» و «کاهش ضرر از سوی زیان‌دیده» وجود دارد و من این لینک‌ها را ذخیره کردم و در لایحه اولیه به صورت مستند آوردم و بعد اساتید در لایحه‌های بعدی به آن اشاره کردند. این بحث مهمی است و سوءنیت طرف را نشان می‌دهد و خدا را شکر مورد تایید هم قرار گرفت.

او در خصوص دیگر دلایل شکسته شدن رای کمیته وضعیت فیفا گفت: بحث تحریم‌ها هم وجود داشت و به آن اشاره داشت. هم‌چنین سوءنیت ویلموتس که پس از فسخ قرارداد دوباره به تمرینات برگشت و حتی مبلغی را هم دریافت کرد که اضافه بر چیزی بود که باید می‌گرفت.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir