قلعه‌نویی: بسیاری از انتقادها علیه من پشیزی نمی‌ارزد
امیر قلعه‌نویی گفت: برخی از آقایان هر وقت نزدیک آمار من شدند می‌توانند درباره نتایج تیم صحبت کنند. خیلی از این نقدها پشیزی ارزش ندارند.

امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین عصر چهارشنبه (امروز) تیم فوتبال استقلال درباره دربی 80 گفت: این بازی دربی خاصی است. نتیجه بازی روی جدول تاثیر ندارد اما بازی برای هواداران دو تیم خیلی مهم است. یک صحبت قدیمی هم هست که می‌گوید قهرمان نشو اما دربی را ببر. ما در هفته گذشته به لحاظ روحی روانی خیلی کار کرده‌ایم و تلاش کردیم برای این بازی آماده شویم. سالی که قهرمان شدیم، در هر بازی 95 کیلومتر دوندگی داشتیم اما در این فصل 105 کیلومتر میانگین دوندگی ما بوده است.

وی افزود: استقلال امسال مشکلات فراوانی داشته اما تمام مسئولیت به عهده من است. در عین حال معتقدم اگر به مسائل مالی توجه بیشتری می‌شد می‌توانستیم در نیم فصل چند بازیکن به خدمت بگیریم که به کارمان بیاید و تیم را تقویت کنیم. ای کاش بحث خصوصی‌سازی را می‌گذاشتند بعد از لیگ تا ببینید چقدر تفاوت در نتایج به دست می‌آمد. در مجموع امیدوارم بازی باکیفیتی را در دربی ببینیم.

وی افزود: ما تا 4-5 هفته پیش در کورس قهرمانی بودیم، حتی بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان به صدر هم رفتیم. مطمئن باشید اگر مشکلات برطرف می‌شد، قضیه خیلی فرق می‌کرد. ما نمی‌توانیم تنهایی کاری کنیم. وقتی بازیکنان در 7 ماه گذشته یک ریال نگرفته‌اند با چه انگیزه‌ای بازی کنند؟ من از بازیکنانم متشکرم هرچند که گاها در حد و اندازه‌های خودشان نبوده‌اند. با این حال بازهم می‌گویم که مسئولیت نتایج برعهده من است.

سرمربی استقلال درباره وضعیت جاسم کرار و امید ابراهیمی اظهار کرد: کرار دیروز هم بود و مشکلی ندارد. ابراهیمی هم با تلاش پزشکان بعید می‌دانم که به دربی نرسد. در مجموع فکر می‌کنم با توجه به اینکه دربی حساسیت جدولی ندارد، کیفیت بالایی از دو تیم شاهد خواهیم بود. او در پاسخ به سوالی درباره پر شدن ورزشگاه آزادی اظهار کرد: نمی‌دانم ورزشگاه پر می‌شود یا نه ولی فکر می‌کنم بازی خوبی را شاهد باشیم.

قلعه‌نویی در ادامه اظهاراتش با انتقاد از کسانی که او را نقد می‌کنند و انتقاداتی به او دارند، اظهار کرد: خوشحالم اگر برای استقلال کاری کردم به خاطر عشقم به این تیم بوده است. استقلال در سال‌های اخیر 6 جام آورده که 5 جام با من بوده است. البته خیلی از این نقدها برنامه‌ریزی شده است. عده‌ای با برنامه به دنبال این بودند که وضعیت ما این گونه شود. شاید اگر برخی بازیکنان‌ کمی باهوش‌تر بودند، کار به اینجا نمی‌رسید. معتقدم یک روز با بودن به این تیم باید کمک کرد و یک روز با نماندن باید این کار را کرد.

او افزود: برخی از آقایان هر وقت نزدیک آمار من شدند می‌توانند درباره نتایج تیم صحبت کنند. خیلی از این نقدها پشیزی ارزش ندارند. عده‌ای بدنامی را بهتر از گمنامی می‌دانند. البته نام امیر قلعه‌نویی با خودش توقع می‌آورد. اگر برخی از آقایان از من تعریف می‌کردند معلوم بود که من راه را اشتباه می‌روم. فوتبال برد و باخت دارد. آرسنال هم این همه سال جام نیاورده است. همین امسال چقدر هزینه کرد؟ این مسائل، قشنگی فوتبال است. برخی از اظهارات نامردی است ولی همان طور که گفتم اسم امیر قلعه‌نویی توقع‌ها را بالا برده است.

سرمربی استقلال در پایان اظهاراتش و در پاسخ به این سوال که نظرش درباره اینکه برانکو گفته که قلعه‌نویی از مفاخر فوتبال ایران است، چیست نیز گفت: برانکو برای فوتبال ایران زحمت کشیده و از مربیان بااخلاق بوده است. من درباره او هیچ گاه صحبت نکرده‌ام ولی یک روز خوب با هم در یک اجلاس، پیش از جام جهانی 2006 داشتیم. معرفت و مسلمانی او آنجا به من ثابت شد چرا که اطلاعاتش درباره فوتبال ایران و همه تجربیاتش را به من داد. از بازگشتش به ایران خوشحالم و مطمئنا حضور چنین افرادی به فوتبال ما کمک می‌کند؛ نه کسانی که به ایران و ایرانی توهین می‌کنند و عده‌ای مزدور هم از آن‌ها حمایت می‌کنند. من از دایی و درخشان تشکر می‌کنم اما مطمئنم برانکو و پرسپولیس موفق می‌شوند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir