ادعای غیرمنطقی فروختن اطلاعات سبک بازی استقلال به العین!
درحالی ادعا می شود که اطلاعات سبک بازی استقلال به تیم العین فروخته شده است که همچنین ادعایی نمی تواند صحت داشته باشد.

فروختن اطلاعات استقلال فقط یک بهانه است

تیم ها در فوتبال ایران بعد از اینکه امتیاز را از دست می دهند بهانه هایی می آوردند که قابل هضم و درک نیست.

به طور مثال این بار بعد از اینکه استقلال دو امتیاز حساس در بازی با العین را از دست گفته شد که اطلاعات تیم استقلال توسط میک در موت مربی ابتدای فصل استقلال در اختیار کادر فنی تیم العین گذاشته شده است به خصوص که میک در امارات زندگی می کند و حتی برای تماشای بازی پرسپولیس با الوصل هم رفت.

سوال اینجاست آیا فصل گذشته هم میک مثل امسال به خوبی استقلال را می شناخت و به العینی ها برای تحلیل استقلال کمک کرد که استقلال ۶ گل خورد؟
یا اینگه گفته شد استقلال در ابتدای فصل خوب بدنسازی نکرده است!

این ها بهانه هایی برای توجیه دو امتیاز از دست رفته در برابر العین است و قابل درک و هضم نیست. همین استقلال در شهر العین فوتبال خوبی در برابر العین به نمایش گذاشت و اگر ناداور مالزیایی نبود استقلال برنده از میدان خارج می شد. استقلال – الهلال را برد و اگر خوب بدنسازی نکرده بود که نمی توانست در این بازی ها موفق باشد. این چه بدنسازی بدی است که در بعضی از بازی ها جواب می دهد و در بعضی از بازی ها نه؟


در فوتبال حرفه ای فروختن اطلاعات اصلا معنایی ندارد. هر تیمی برای خود یک گروه آنالیز قوی دارند که حریف را رصد می کنند و خارجی ها برای تحلیل یک حریف غیر وطنی ده فیلم می بینند. تیمی که ده فیلم از حریفش ببیند به همه اطلاعات دست می یابد و اصلا نیازی به این ندارد که دست به دامان کسی شود و اطلاعات بخرد.

به واقع فیلم ها و آنالیز به همه تیم ها کمک می کنند که با آگاهی و شناخت به میدان بیایند اما این طور نیست هر تیمی حریفش را بشناسد و اطلاعات کافی و وافی داشته باشد برنده از میدان خارج شود. خیلی از تیم های اسپانیایی بارسا را می شناسند . همین طور مسی را. آیا این شناختن برای کسب امتیاز کافی است؟

استقلال همان طور که در بازی رفت با العین خوب بود در بازی برگشت با العین خوب نبود. این نه ربطی به میک داشت و نه بدنسازی تیم. بهتر است مصاحبه چپاروف را بخوانیم که در مورد امتیاز از دست دادن استقلال چه می گوید.

استقلال باید این بهانه ها را کنار بگذارد و دلایل از دست دادن دو امتیاز را در خویش جستجو کند. گشتن دنبال قاتل بروسلی دستاوردی برای استقلال نخواهد داشت. حتی اگر فرض را بر این بگیریم میک به العین اطلاعات داده که استقلال نباید دو امتیاز را از دست می داد. البته خودش می گوید چنین کاری نکرده و به یاد داشته باشیم غربی ها یک رفتار خوبی که دارند این است که دروغ نمی گویند البته بی آنکه قسمی بخورند که حرفشان راست است.

یک سوال از آنهایی که این حرف ها بهانه می کنند. آیا میک به العینی ها گفته بود در نیمه دوم استقلالی ها عقب می کشند و یکپارچه دست به حمله بزنید؟ یا اینکه استقلالی ها خود عقب کشیدند به این خاطر که ترس از باخت در حضور تماشاگران داشتند و در نیمه دوم با این نیت وارد زمین شدند که تنها گل زده را حفظ کنند؟



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی