ترسوهای استقلال را بشناسید؛ 2 بازیکنی که ترسیدند پنالتی بزنند
شفر گفته است که دو بازیکن اصلی استقلال از زدن ضربه پنالتی انصراف داده بودند اما این 2 بازیکن چه کسانی هستند؟

فرشید و روزبه فرار کردند!

آن روز که نوشتیم به این استقلال جام نمی‌دهند نتیجه بازی ضعیف و تعویض های اشتباه شفر درمیدان بازی با سپاهان بود. آن روز می‌شد به این نتیجه رسید که استقلال ره به جایی در لیگ نخواهد برد وبا این بازیکنان و این شیوه تاکتیکی و این مربی که هر هفته ترکیب تیمش را تغییر می‌دهد و هیچ استراتژی مشخصی ندارد وتعویض هایش تفکری پشت خود ندارد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

یاس آن روز در کمال شگفتی یک هفته بعد از پیروزی مقابل همین سایپا و درروز شکست مقابل سپاهان در هفته نهم لیگ برتر وجود مان را تسخیر کرد. نا امیدی بزرگی که می‌خواستیم دوباره درتقابل با همین سایپا درجام حذفی از ذهن مان پاکش کنیم اما هرگز چنین نشد و باور اینکه استقلال در این فصل نمایشی ضعیف تر از فصل قبل خواهد داشت، در ذهن مان بیش از پیش تقویت شد.

 جام حذفی می‌توانست مامنی برای زدودن خاطرات تلخ احتمالی در لیگ باشد. درست مانند فصل پیش اما حالا استقلال جام حذفی را هم از دست رفته می‌بیند وباید خیلی خوش خیال و خوش باور باشیم که این تیم درهم شکست و نا هماهنگ  را مدعی جام لیگ برتربدانیم. این استقلال تا به امروز هرگزنتوانسته هیچ حس امیدواری مداومی درذهن مان ایجاد کند به ده ها دلیل مستدل. این استقلال نتوانسته خودش را همچون تیمی مدعی و جام خواه در اندیشه مان فرو کند به ده ها دلیل که یکی پس از دیگری سر از مهر بیرون می‌آورند. علت تازه ای می‌‌خواهید؟


کافی است به مصاحبه وینفرد شفر بعد از بازی با سایپا بنگرید. سرمربی محترم استقلال خود اعتراف می‌کند که درتیمش دوبازیکن حاضر به زدن پنالتی نشده اند! شگفت انگیز نیست؟ آن دونفر چه کسانی بودند؟ چه کسانی جز روزبه چشمی و فرشید باقری می‌توانند باشند؟


تیمی با این میزان از ترس و نگرانی و بازیکنانی که بار عظیمی از مسئولیت ها بر دوش آن ها نهاده شده و در بزنگاهی که باید به داد تیم شان برسند، از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند وحاضر به نواختن پنالتی نمی‌شوند تا مهدی قائدی جوان پشت توپ قرار بگیرد وآن گونه موقعیت را از از دست بدهد؛ چنین تیمی آیا مستحق رسیدن به جام است؟

دراستقلال چه اتفاقی رخ داده است؟ خود شفر نیز مسئول این اوضاع است و این گونه نیست که پیرمرد را در وضعیت کنونی مقصر ندانیم. شفر با این بازیکنان چه تمرینی می‌کند که حتی از پنالتی زدن هم فرار می‌کنند؟ کجاست آن حس جسارت استقلال؟ کجا است آن نترسی؟ کجا است آن شجاعت؟ شفر از دو بازیکن تیمش می‌نالد و ما از همه آن ها.

به این استقلال نباید هم جامی داد به همین دلیل روشن که مهم ترین بازیکنانش می‌ترسند وپنالتی نمی‌زنند. این استقلال نتیجه همین ترسیدن ها است. این استقلال نتیجه همین شانه خالی کردن ها است واین استقلال این گونه به استقلالی سقوط کرده بدل شده که مردان کلیدی اش نشانی از کلیدی بودن ودرجه یک بودن در وجود خود ندارند. اگر رضا آذری هم در ترکیب استقلال مانده بود شاید چشمی و باقری آن قدر از پنالتی زدن طفره می‌رفتند که این بازیکن هم پشت توپ قرار بگیرد. حیرت انگیز نیست؟ حس بزرگی و حس فدایی بودن چه می شود؟ با این استقلال چه باید کرد؟ نسخه ای هست؟

پرسش نهایی: استقلال دو هفته پیش سایپا را می برد اما در جام حذفی به همین تیم می بازد. دلیل این همه فراز و نشیب چیست؟ به بهانه شفر درغیبت غفوری توجه نکنید. دنبال دلایل دیگر باشید. اگر غیبت ها دلیل باخت ها بود الان پرسپولیس در دسته دو سیر می کرد!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir