حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در روزی که گینسی شدند
با تساوی شاگردان فرهاد مجیدی در ورزشگاه آزادی، استقلال هم مثل پرسپولیس شانسی برای صعود از گروه دشوارش در لیگ قهرمانان آسیا ندارد

استقلال گینسی شد، آسیایی نماند

در نخستین تجربه آسیایی فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، این تیم نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی بگیرد. این بازی که از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه آزادی آغاز شد، در نهایت با تقسیم امتیازات میان دو تیم به پایان رسید.

چیدمان بازیکنان

استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، علی کریمی(۸۲-رضا کریمی)، فرشید باقری(۶۸-مهدی قائدی)، داریوش شجاعیان(۴۶- نورافکن)، پاتوسی، اسماعیل گونسالوس و مرتضی تبریزی

الدحیل: ترکیب الدحیل: کلود امین، مهدی بن عطیه، بسام هشام، احمد یاسر، لویز مارتن، یوسف العربی، ناکاجیما، عاصم مادبو، ادمیلسون جونیور، معز علی، علی عفیف(۷۸- محمد موسی)

گزارش بازی

استقلال از ابتدای بازی فشار را به رقیب قطری تحمیل کرد. در دقیقه ۱۰ ضربه دیدنی آیاندا پاتوسی از روی ضربه ایستگاهی به روی دیرک دروازه قطری‌ها نشست. اما در دقیقه ۲۰ و روی ضدحمله بازیکنان الدحیل، مهاجم این تیم با حسینی تک به تک شد که گلر استقلال با واکنشی عالی این فرصت را از الدحیل گرفت. نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم اما استقلال بازی را با قدرت شروع کرد و در نهایت به گل رسید. ارسال کرنر پاتوسی در شلوغی محوطه جریمه الدحیل به چشمی رسید تا این بازیکن با یک ضربه گل اول تیمش را در دقیقه ۵۲ به ثمر برساند. یک دقیقه بعد، روی اشتباه خط دفاع استقلال و با خروج حسینی، ادمیلسون موفق شد روی فرصت طلبی دروازه استقلال را بگشاید. در ادامه تلاش‌های دو تیم نتیجه‌ای نداشت و بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. با این نتیجه استقلال ۵ امتیازی شد و الدحیل با ۸ امتیاز و الهلال با ۹ امتیاز صعود آبی‌های پایتخت را غیرممکن کردند.

حواشی مسابقه

هواداران استقلال پیش از دیدار با الدحیل، پرچمی را به نمایش گذاشتند که طبق اعلام کانون هواداران این باشگاه قرار است نمایندگان گینس آن را در کتاب رکوردهای جهان ثبت کنند.  قبل از شروع مسابقه و زمانی که محمدرضا احمدی، گزارشگر بازی به روی پیست تارتان آمد، هواداران استقلال بر علیه او شعارهایی دادند. در نهایت و لحظاتی قبل از شروع نیمه اول، هواداران استقلال از پرچم بسیار بزرگی رونمایی کردند. طبق اعلام کانون هواداران باشگاه استقلال این پرچم، بزرگ‌ترین پرچم هواداری دنیا است. نمایندگان گینس برای ثبت رسمی آن به تهران آمده‌ بودند. شانس کم استقلال برای صعود از گروه مانع هواداران این تیم نشد و آن‌ها در اکثر دقایق بازی به شدت تیم شأن را تشویق کردند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir