شفر فصل آینده هم سرمربی استقلال است!!
شفر سرمربی سابق استقلال هنوز توافقی برای جدایی از این تیم نکرده است. باشگاه هم با او صحبتی ندارد، رقم سنگین جدایی او از ایران اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند

شفر؛ پیرمرد گم‌شده فوتبال ایران

همان روزی که پیرمرد آلمانی به جای «اخراج» با حکم «تعلیق» مواجه شد، می‌شد پیش‌بینی کرد او به زودی مشکلات بزرگی را برای استقلال رقم می‌زند. رقم هنگفت قرارداد او آبی‌های پایتخت را وارد بحران بزرگی کرده که شاید سرانجام جالبی نداشته باشد. او و دستیارانش همچنان وضعیت مشخصی ندارند. مثلا وقتی وینفرد شفر تصمیم گرفت وارد اردوی استقلال شود، مانع حضور او شدند. دستیاران او اما در تمرینات تیم امید استقلال حضور پیدا کردند اما جایی در تیم اصلی ندارند. به نظر می‌رسد باشگاه استقلال می‌خواهد در مقابل وینفرد شفر یک سیاست «استمرارطلبانه» داشته باشد.


استقلال اگر بخواهد قرارداد وینفر شفر را فسخ کند، باید رقمی حدود 15 میلیارد تومان پرداخت کند. این پول برای باشگاه استقلال رقم کمی نیست و اوضاع دشوار مالی فوتبال ایران هم مزید بر علت شده تا باشگاه تمام تلاشش را به کار بگیرد تا از پرداخت این رقم سنگین فراری باشد. بنابراین همه انتظار دارند استقلال با شفر به یک توافق همه جانبه دست پیدا کند. اتفاقی که هنوز رخ نداده است.

در این میان سیاست‌هایی به کار گرفته شد تا سرمربی آلمانی درگیر حاشیه‌هایی باشد تا نام استقلال از او دور شود. ابتدا اخباری منتشر شد که مدعی بود مدرک پسر وینفرد شفر جعلی است! ادعایی که برای نخستین بار در ایران مطرح شده که همین باعث شده تعدادی از فوتبال‌دوستان باور داشته باشند این شایعه قرار است به سلاحی قدرتمند برای باشگاه استقلال تبدیل شود. مثلا اگر آبی‌ها پیگیری کنند، شاید اتفاق‌های ناگواری برای پسر پیرمرد آلمانی رخ دهد و آن‌ها انتظار دارند با این اهرم فشار به توافقی به‌صرفه‌تر با وینفرد شفر دست پیدا کنند.

وینفرد شفر و وکیلش هنوز در ایران حاضر هستند. آن‌ها هنوز منتظر تماس باشگاه‌ استقلال مانده‌اند. غافل از این که باشگاه هیچ برنامه‌ای برای تماس با آن‌ها ندارد. استقلالی‌ها منتظر هستند تا وینفرد شفر از حضور در ایران خسته شود و برای یک توافق مظلومانه مقابل باشگاه تسلیم شود. اما این سیاست می‌تواند به ضرر استقلال باشد. شاید مرد آلمانی تصمیم بگیرد تا گرفتن کامل پولش در ایران بماند. آن وقت استقلال از شمشیر دو لبه‌ای که خودش آن را طراحی کرده، زخم عظیمی بر بدنه خود خواهد دید.

تا این لحظه، استقلال تمام تلاشش را کرده تا از پرداخت کامل پول شفر فراری باشد. آن‌ها هر سیاستی را به کار گرفته‌اند تا شفر را قربانی کنند. مدرک پسرش را جعلی خواندند، ده‌ها ادعای مختلف را به او نسبت دادند و حتی تصویری از دیدار او با مهدی رحمتی منتشر شد، تصویری که به دوران حضور استقلال بر روی نیمکت تیم بازمی‌گشت. حتی چند کانال تلگرامی استقلالی مدعی شدند وینفرد شفر ایران را ترک کرده است! هم تلاش‌های استقلال برای فراری دادن شفر هنوز جواب نداده است، قرارداد یک میلیون دلاری او آن‌قدر ارزشمند است که مرد آلمانی پای آن ایستادگی کند. و البته که آن‌قدر ارزشمند است که باشگاه استقلال هم نخواهد آن را پرداخت کند.

عاقبت این رفتارها مشخص نیست. استقلال حالا به دنبال یک سرمربی خارجی است. شاید در نهایت آن‌ها مجبور شوند به بازگشت شفر راضی شوند. خبری که از بوی عجیب حرف‌های مدیران استقلال چندان هم بعید نیست. حالا که مدیران استقلال علاقه‌ای هم به ادامه کار با فرهاد مجیدی به عنوان یک سرمربی ندارند، شفر ممکن است هم‌چنان بهترین سرمربی خارجی در مدار استقلال باشد. استقلال آن‌قدر در بحث شفر بدشانس بود که حتی پیشنهاد تیم‌های اماراتی هم مورد تایید او واقع نشد. به دلیل تغییر قانون کشور آلمان، اگر شفر به امارات می‌رفت باید نیمی از حقوقش را به عنوان مالیات پرداخت می‌کرد!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir