پول هایی که استقلال خرج کرد تا یک مشکل کوچک را حل کند
مدیران استقلال برای حل کردن مشکل کوچکی که خیلی هم دست‌وپاگیر نبود، آن‌قدر وقت سوزاندند که درنهایت ضرر کوچک آن‌ها به بحرانی بزرگ تبدیل شد و البته که خطرش برطرف شد اما به قیمت میلیون‌ها تومانی که می‌توانست خرج باشگاه شود

امتیازهایی که استقلال از دست داد تا ۶ امتیاز را از دست ندهد

مدیرانی که هزینه‌های درست را بلد نیستند، احتمالا بزرگ‌ترین عامل شکست آبی‌های پایتخت در مسیر رسیدن به رویاهای دیرینه هستند. استقلال در این چند سال بخش بزرگی از بدهی‌اش به بازیکنان دوره‌های مختلف را نپرداخته و در این میان، خیلی از بازیکنان استقلال از خیر طلبشان گذشته‌اند. اما معضلی به اسم پروپئیچ، بزرگ‌ترین بحران چند سال اخیر استقلال بوده است.

ماجرا از یک شایعه کوچک شروع شد. مهاجم آلبانیایی سابق استقلال بدهی‌اش را می‌خواهد و استقلال هم فرصت زیادی ندارد. شایعه که البته حقیقت داشت.  امیرحسین فتحی در ابتدا آن را رد کرد اما بعدها ثابت شد قضیه واقعا جدی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود تا پیش از نهم تیر ماه هر بازیکنی از باشگاه‌ها شکایت داشته باشد، همه چیز باید تا این تاریخ رفع و رجوع شود چرا که در غیر این‌صورت، محرومیت از لیگ قهرمانان آسیا قطعی خواهد بود.

بدهی ۳۶۰هزاردلاری استقلال به پروپئیچ بیش‌تر از آن که خطر محرومیت از پنجره نقل و انتقالات را به دنبال داشته باشد، آژیر کسر شش امتیاز را به صدا درآورده بود. در این میان دسته‌گل مدیران استقلال یکی پس از دیگری منتشر می‌شد اما هنوز هم بزرگ‌ترین مشکل آبی‌ها بدون شک پروپئیچ بود. طلب ۹۰ میلیونی مهاجم آلبانیایی به ۶.۵ میلیارد تبدیل شده بود و همین برای نابودی استقلال کافی به نظر می‌رسید. استقلال فقط ۳۰ روز برای پرداخت مطالبات پروپئیچ فرصت داشت و حالا همه نگاه‌ها به دولت بود.

چرا که فدراسیون فوتبال دیگر نمی‌توانست پول پروپئیچ را پرداخت کند. در حالی که وزارت ورزش به تنهایی بررسی پرونده مهاجم گرانقیمت استقلال را آغاز کرده بود، استقلالی‌ها هم به شکل جدی از رسانه‌ها خواهان همکاری بودند. اما بحران پروپئیچ برای هواداران پرسپولیس هم اتفاق عجیبی نبود.

زمانی که افشین قطبی سرمربی پرسپولیس بود و این تیم شانس اصلی قهرمانی محسوب می شد، فیفا ۶ امتیاز از این تیم کسر کرد که در آن روزها تبدیل به کابوس هواداران پرسپولیس شد.

وضعیت مهاجم آلبانیایی فقط آینده استقلال را تغییر نمی‌داد. مهاجم آفریقایی استقلال هم منتظر پرونده او بود. اما کانال‌های هواداری استقلال از این اتفاق‌ها انتقاد می‌کردند. اما استقلالی‌ها در نهایت راه نجات از بحران را پیدا کردند  و حالا مدعی هستند از طریق علی خطیر این مشکل را حل می کنند.

در حالی که آبی‌ها چشم انتظار پول‌های بلوکه شده بودند، استقلال درآمد هنگفتش از اللهیار صیادمنش را خرج پروپئیچ کرد. مدیرانی که از دادگاهی شدن فرار کرده‌اند، حالا باید بمب بزرگ پاتوسی را غیرفعال کنند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir