منچسترسیتی به دنبال خلق شگفتی
یوونتوس در زمین بوروسیادورتموند برای صعود کار سختی پیش رو دارد و از سوی دیگر، منچسترسیتی برای جبران شکست مقابل بارسلونا در نوکمپ به دنبال خلق شگفتی است.

دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو دیدار به پایان می رسد. در این دیدارها، بارسلونا در نوکمپ میزبان منچسترسیتی است و بوروسیا دورتموند در زیگنال ایدونا پارک از یوونتوس پذیرایی خواهد کرد.

بارسلونا – منچسترسیتی

فیروزه‌ای‌های شهر منچستر در حالی به بارسلونا سفر کرده اند که می دانند برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید با اختلاف دو گل از سد میزبان بگذرند. دو گل از "لوییس سوارس"، مهاجم بارسلونا در دیدار رفت، امیدهای مردان "لوییس انریکه" را برای صعودی ساده به مرحله بعد زنده کرد اما در دقیقه 69 و روی حرکت انفرادی "سرجیو آگوئرو"، مهاجم آرژانتینی منچسترسیتی، این تیم توانست یکی از گل های خورده در خانه را جبران کند تا امیدهایش برای دیدار برگشت در خاک اسپانیا زنده بماند.

"مانوئل پیگرینی"، سرمربی شیلیایی منچسترسیتی به خاطر نتیجه های ضعیفی که در هفته های اخیر در لیگ برتر انگلیس گرفته زیر فشار شدیدی قرار دارد. دیدار این هفته آنها در ترف مور، زمین اختصاصی برنلی با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان به پایان رسید تا منچسترسیتی خطر از دست دادن رتبه دوم جدول رده بندی را بیخ گوش خود احساس کند. آنها تا ماه فوریه، نمایشی عالی داشتند تا اینکه دیدار رفت خود مقابل بارسلونا را انجام دادند. باخت در زمین خودی و سپس شکست مقابل لیورپول در لیگ برتر انگلیس موجب شد تا این تیم با افت روحیه زیادی مواجه شود. پیروزی دو بر صفر مقابل لسترسیتی قعر جدولی و شکست یک بر صفر مقابل برنلی دیگر نتیجه های این تیم بودند.

بسیاری از دوست داران سیتی علاقه دارند تا پیگرینی به سیستم 2-4-4 بازگردد تا هم "سمیر نصری" و هم "جیمز میلنر" به طور همزمان در ترکیب تیم قرار گیرند. این موضوع می تواند به سیتی کمک کند تا به نتیجه بهتری در نوکمپ فکر کند.

در اردوی بارسلونا اما همه چیز متفاوت است. آنها در 6 دیدار اخیر خود در همه جام ها پیروز شده و موفق به زدن گل های زیادی هم شده اند. کاتالان ها در این هفته از رقابت های لیگا اسپانیا موفق شدند دو بر صفر در خانه ایبار به پیروزی برسند تا پس از برد پر گل 6 بر یک مقابل رایو وایکانو، روند پیروزی هایشان را ادامه دهند. آمار نشان می دهد بارسلونا از شانس بهتری برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است. شاگردان "لوییس انریکه" در پنج دیدار اخیرشان در این تورنمنت، همه را با پیروزی پشت سر گذاشته اند.

اگر بخواهیم به تاریخچه رویارویی این دو تیم هم مراجعه کنیم، بارسلونا شرایط بسیار بهتری دارد. در هر سه دیدار پیشین این دو تیم، کاتالان ها پیروز شده اند و در هر دیدار هم حداقل دو گل وارد دروازه تیم انگلیسی کرده اند.

"یحیی توره" پس از پشت سر گذاشتن محرومیت اش، بار دیگر به ترکیب منچسترسیتی باز می گردد اما "گائل کلیشی" از حضور در این دیدار محروم است زیرا در دیدار رفت توسط داور مسابقه از زمین اخراج شد. همان طور که پیشتر هم گفته شد، اگر "پیگرینی" تصمیم بگیرد از سیستم 2-4-4 استفاده کند، حضور توام "نصری" و "میلنر" می تواند کمک زیادی به سیتی برای رسیدن به پیروزی داشته باشد.

در اردوی بارسلونا هم دو بازیکن آسیب دیده وجود دارد. "سرجیو بوسکتس" و "توماس فرمالن". "دنی آلوس" و "جوردی آلبا" هم که به دلیل محرومیت نتوانسته بودند تیمشان را در دیدار این هفته لیگ همراهی کنند، به ترکیب بازمی‌گردند. "لوییس انریکه" همچنین این شانس را داشت تا به "خاویر ماسکرانو"، "ژاوی هرناندس" و "آندرس اینیستا" مقابل ایبار در لیگ فوتبال اسپانیا استراحت بدهد تا آنها با قدرت بیشتری مقابل سیتی به میدان بروند.

بوروسیا دورتموند – یوونتوس

دورتموند در حالی در وست فالن اشتادیون میزبان شاگردان "ماسیمیلیانو آلگری" است که می داند با پیروزی خفیف یک بر صفر در خانه، جواز حضور در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهد کرد. در دیدار رفت، یوونتوس با کسب پیروزی دو بر یک از سد حریف آلمانی اش گذشت اما خوردن یک گل در خانه، کار این تیم در خاک آلمان را بسیار سخت کرده است. البته تیم ایتالیایی می داند کسب یک تساوی با هر نتیجه ای می تواند آنها را به مرحله بعدی برساند اما دریافت یک گل و عقب افتادن از دورتموند آن هم در فضای وحشتناک ورزشگاه خانگی این تیم می تواند کار دشواری را پیش پای آنها قرار دهد.

دورتموند که در نیم فصل نخست بوندسلیگا به هیچ وجه نتیجه های خوبی نگرفت و در قعر جدول رده بندی قرار داشت، از ابتدای سال 2015 متحول شد. آنها خودشان را از تیمی که بسیاری انتظار سقوط آنها به دسته پایین تر را می کشیدند، به یک تیم میانه جدولی بدل کرده اند. آنها اما در دو دیدار اخیرشان به دو تساوی بدون گل مقابل هامبورگ و کلن تن داده اند اما شرایط شان نسبت به چند ماه پیش به شکل کامل تغییر کرده است.

از سوی دیگر، یوونتوس در فرم بسیار خوبی به سر می برد. آنها در دو دیدار اخیرشان در کالچو مقابل پالرمو و ساسولو به پیروزی رسیدند اما توسط فیورنتینا از کوپا ایتالیا حذف شدند. دورتموند می تواند به صعود در این دیدار امید داشته باشد زیرا یوونتوس در هر 6 دیدار اخیرش تنها با یک گل اختلاف به پیروزی رسیده است. چیزی که می تواند شاگردان "یورگن کلوپ" را به برد خانگی امیدوار کند این است که یوونتوسی ها در چهار دیدار از 6 دیدار اخیرشان حداقل یک بار دروازه شان باز شده است. این بدان معناست که اگر دورتموند بتواند خوب دفاع کند و گلی هم دریافت نکند، پیروزی مقابل یوونتوس برای آنها کار دشواری نخواهد بود. لازم به یادآوری است که دورتموند در 6 دیدار اخیرش، چهار بار موفق شده دروازه اش را بسته نگه دارد.

دورتموندی ها در این دیدار "کوین گروسکروتس" و "لوکاس پیشچک" را به خاطر آسیب دیدگی در اختیار نخواهند داشت. این مساله، "اولیور کرش" و "سوکراتیس پاپاستاتوپولوس" را برای قرار گرفتن در پست دفاع راست در دسترس قرار می دهد. "نوری شاهین" هم که دیدار این هفته دورتموند در بوندسلیگا را از دست داده بود، در لیگ قهرمانان نیز در ترکیب زردها حضور نخواهد داشت. به احتمال زیاد "چیرو ایموبیل" به جای "پیر امریک اوبامیانگ" در ترکیب دورتموند به میدان خواهد رفت و بازیکنانی مانند "هنریخ میختاریان"، "شینجی کاگاوا" و "کوین کمپل" نیز در خط هافبک دورتموند ایفای نقش می کنند.

از سوی دیگر یوونتوس در شرایط خوبی قرار دارد. "پل پوگبا"، ستاره فرانسوی این تیم که به دلیل محرومیت در دیدار این هفته بیانکونری حضور نداشت، با استراحتی که داشته در فرم بسیار خوبی به سر می برد. "آرتورو ویدال" و "آلوارو موراتا" هم به خاطر استراحت مقابل پالرمو در شرایط خوبی هستند. "آلگری" البته قصد ندارد "آندرا پیرلو" را پس از پشت سر گذاشتن آسیب دیدگی خیلی زود در ترکیب تیمش قرار دهد. او می تواند همانند دیدار رفت از "روبرتو پریرا" در خط هافبک بانوی پیر استفاده کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir