بارسلونا ناکامی انگلیسی‌ها را تکمیل کرد
تیم‌های فوتبال بارسلونا و یوونتوس با برتری برابر حریفانشان به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار به پایان رسید که در حساس‌ترین بازی بارسلونا و منچسترسیتی در نیوکمپ به مصاف هم رفتند و این دیدار با برتری یک بر صفر بارسا به پایان رسید.

در این دیدار که "پپ گوآردیولا" مهمان ویژه آن بود، بارسایی‌ها بازی خوبی به نمایش گذاشتند و در حالی که چند روز دیگر باید در خانه در ال‌کلاسیکو برابر رئال مادرید به میدان بروند، ابتکار عمل را در اختیار گرفتند و چند فرصت خوب گلزنی ایجاد کردند تا اینکه "ایوان راکیتیچ" در دقیقه 31 توانست گلزنی کند و تیمش را پیش بیندازد. در ادامه، دو تیم صاحب چند موقعیت شدند تا اینکه داور سوت پایان نیمه نخست را به صدا درآورد.

در نیمه دوم نیز بازیکنان دو تیم صاحب چند موقعیت جدی شدند. "سوآرس" و "مسی" از بارسا و "خسوس ناواس" از منچسترسیتی چند موقعیت گلزنی ایجاد کردند که راه به جایی نبرد. منچسترسیتی در دقیقه 78 صاحب یک ضربه پنالتی هم شد که "آگوئرو" این فرصت را از دست داد تا سیتی به بازی برنگردد.

بارسایی ها صاحب چند موقعیت گل در این دیدار شدند که درخشش فوق‌العاده "جو هارت" دروازه‌بان منچسترسیتی مانع از به گل رسیدن آنها در نیمه دوم شد. به این ترتیب این دیدار با برتری یک بر صفر بارسلونا به پایان رسید. با حذف منچسترسیتی، تمام چهار تیم انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند و در بین هشت تیم پایانی حضور ندارند.

در دیگر دیدار، یوونتوس تیم آماده این روزهای فوتبال اروپا موفق شد با سه گل، تیم فوتبال بورسیا دورتموند را شکست دهد تا با قاطعیت و پیروزی در هر دو دیدار رفت و برگشت راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

در این دیدار، خیلی زود "کارلوس توس" موفق شد در دقیقه 3 با شوتی زیبا دروازه "رومن وایدن فالر" را باز کند تا خیال تیم ایتالیایی راحت شود. پس از این گل، بازیکنان دورتموند سراپا حمله شدند تا گل خورده را جبران کنند و شرایط را برای بازگشت خود به مسابقه فراهم سازند که البته موفق نشدند و نیمه نخست با برتری یک بر صفر یووه به پایان رسید.

در نیمه دوم، یوونتوس توانست بازی هوشمندانه‌ای به نمایش بگذارد و در دقیقه 70 به گل دوم خود نیز برسد. همکاری "کارلوس توس" و "آلوارو موراتا" باعث شد تا مهاجم اسپانیایی به راحتی گل دوم تیمش را به ثمر برساند. 9 دقیقه بعد "کارلوس توس" درخشش خود در این دیدار را تکمیل کرد و توانست گل سوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا یووه به بردی ارزشمند در این دیدار دست یابد و با برتری سه بر صفر در زمین دورتموند راهی مرحله بعد شود.

تابلوی نتایج (مجموع رفت و برگشت)

بارسلونا 3 - منچسترسیتی یک

یوونتوس 5 - دورتموند یک

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد و هشت تیم راه‌یافته به این مرحله، حریفان خود را خواهند شناخت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir