صعود سخت دورتموند به نیمه نهایی جام حذفی آلمان
دو تیم ولفسبورگ و دورتموند با برتری برابر حریفان خود به نیمه نهایی جام حذفی آلمان راه یافتند.

در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان که به لیگا پوکال معروف است دو تیم ولفسبورگ و فرایبورگ برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با یک گل به سود سبزپوشان به پایان رسید تا شاگردان "دیتر هکینگ" به جمع 4 تیم پایانی جام حذفی آلمان راه یابند. ولفسبورگ توانست در یک بازی برتر حریف خود را شکست دهد و برای دومین بار پیاپی به نیمه نهایی جام حذفی آلمان راه یابد.

نیمه اول بازی دو تیم سرد و بی روح دنبال شد ولی رفته رفته دو تیم صاجب موقعیت شدند و هر دو تیم موقعیت‌های جدی روی دروازه‌های یکدیگر خلق کردند ولی شانس با مهاجمان دو تیم یار نبود تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. ولفسبورگ در نهایت در دقیقه 72 نیمه دوم صاحب ضربه پنالتی شد و "ریکاردو رودریگز" آن را تبدیل به تک گل بازی کرد.

در دیگر دیدار این مرحله دورتموند برابر هوفنهایم به میدان رفت و موفق شد به سختی در وقت‌های اضافه با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست دهد و راهی نیمه نهایی شود. نیمه اول وقت‌های اضافی دو تیم در خلق موقعیت‌های جدی روی دروازه‌ها ناموفق بودند و یکی از بهترین موقعیت‌های دورتموند با ضربه بی دقت "میختاریان" به بالای دروازه کوبیده شد. نیمه دوم وقت‌های اضافی را دورتموند بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل سوم دست یافت.

بعد از این گل دوباره دورتموند صاحب موقعیت شد اما ضربه سر "کاگاوا" را "هوفمان" مهار کرد. دقیقه 120 بهترین موقعیت هوفنهایم برای زدن گل مساوی از دست رفت. در این دیدار "سوبوتیچ"، "آبومیانگ" و "سباستین کئل" برای دورتموند گلزنی کردند تا زردپوشان شکست 2 بر یک را به برد 3 بر 2 تبدیل کنند.

به این ترتیب حضور ولفسبورگ و دورتموند در بین چهار تیم مرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان قطعی شد. چهارشنبه شب نیز در دیداری حساس بایرن مونیخ باید با بایرلورکوزن دیدار کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir