وضعیت نامناسب ایرانی‌های اوساسونا
بازیکنان ایرانی اوساسونا شرایط خوبی در این تیم ندارند.

اوساسونا در دیدار هفته سی‌وپنجم لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا امروز (شنبه) در خانه میزبان آلباسته است. این در حالی است که سرمربی این تیم تصمیم گرفته جواد نکونام را روی نیمکت بنشاند و کریم انصاری‌فرد هم به خاطر مشکلاتی که در گرفتن ویزا برایش به وجود آمده، مدتی است که در ایران به سر می‌برد.

این تیم اکنون با 33 امتیاز در رده بیستم جدول رده بندی قرار دارد و یکی از کاندیداهای سقوط به دسته سوم است. آلباسته هم با کسب 41 امتیاز، رتبه پانزدهم را از آن خود کرده است.

شکست هفته گذشته مقابل پانفرادینا موجب شد اوساسونا دوازدهمین بازی بدون پیروزی‌اش را پشت سر بگذارد. این تیم در پنج دیدار اخیرش، سه بار شکست خورده و بهترین نتیجه‌ای که در سه ماه اخیر گرفته، پیروزی مقابل تیم دوم بارسلونا بود که آنها نیز در حال سقوط به دسته سوم هستند.

تیم تحت هدایت "خوزه مانوئل متئو" در دیدارهای باقی‌مانده باید امتیازهای لازم را جمع آوری کرده تا بتواند خودش را در دسته دوم نگه دارد. این تیم که جواد نکونام و کریم انصاری‌فرد، دو بازیکن ایرانی را در ترکیب خود دارد، در رویارویی با آلباسته از این دو بازیکن استفاده نمی‌کند.

نکونام که در بیشتر دیدارهای اوساسونا در ترکیب ثابت تیمش قرار می‌گرفت، در پیکار با آلباسته روی نیمکت می‌نشیند. "متئو" قصد دارد به جای نکونام از "میکل مرینوی" 18 ساله در ترکیب استفاده کند. "متئو" تغییر دیگری در خط میانی تیمش نیز ایجاد می‌کند. او، "چدریک مابواتی" را از ترکیب خارج کرده و "روبرتو تورس" باتجربه‌تر را به جای وی وارد زمین خواهد کرد.

کریم انصاری‌فرد، دیگر بازیکن ایرانی اوساسونا هم به خاطر مسایل شخصی مدتی است اسپانیا را ترک کرده و در ایران به سر می‌برد، برای بازگشت به اروپا با مشکل ویزا روبه‌رو شده و مدتی است درگیر سر و سامان دادن به کارهایش است.

"متئو" در این زمینه گفت: شرایط انصاری‌فرد چیزی بیشتر از کاغذ بازی‌های معمول نیست. کارهای او خیلی دیر و آهسته پیش می‌روند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir