صعود یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا
یوونتوس با حذف رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

رئال مادرید و یوونتوس در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند. رئالی ها بازی را هجومی شروع کردند و در همان ابتدا نبض بازی را در اختیار گرفتند و توانستند گل اول بازی را در دقیقه 23 به ثمر برسانند. "خامس رودریگز" در محوطه جریمه با خطای بچگانه "جورجیو کیلینی" روی زمین افتاد تا داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان دهد.

"کریستیانو رونالدو" نیز پشت توپ قرار گرفت و موفق شد نهمین گل خود را در این فصل لیگ قهرمانان اروپا به ثمر برساند. رئالی ها 2 دقیقه بعد می توانستند اختلاف را به 2 برسانند اما "رونالدو" در معدود دفعاتی که تصمیم گرفت به جای شوت زدن پاس دهد ناکام بود و نتوانست تیمش را به گل برساند.

پاس "رونالدو" به "بنزما" رسید و این مهاجم فرانسوی نتوانست توپ را به قفس توری یووه برساند تا این دیدار در نیمه نخست با برتری یک بر صفر کهکشانی ها به پایان برسد.

نیمه دوم نیز رئال در حالی به میدان آمد که توپ و میدان را در اختیار گرفت و چند فرصت نصفه و نیمه گلزنی ایجاد کرد تا اینکه این یوونتوس بود که در دقیقه 57 توانست به گل برسد. در این صحنه "آلوارو موراتا" گلزنی کرد تا بازی با تساوی یک بر یک به جریان بیفتد. پس از این گل "کارلو آنچلوتی"، "خاویر هرناندس" مهاجم مکزیکی خود را به میدان آورد تا بار هجومی تیمش افزایش یابد.

رئالی ها کم کم توپ و میدان را در اختیار گرفتند و چند فرصت گلزنی ایجاد کردند که در یکی از صحنه ها ضربه سر "گرت بیل" و شوت این هافبک ولزی راهی به دروازه یووه پیدا نکرد. یک بار نیز "خاویر هرناندس" در دقیقه 73 در محوطه جریمه یوونتوس سرنگون شد ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

"کلودیو مارکیزیو" 2 دقیقه بعد فرصت بسیار خوب گلزنی را از دست داد و نتوانست دروازه رئال مادرید را در موقعیت تک به تک باز کند. پس از این رئالی ها سراپا حمله شدند و چند فرصت خوب گلزنی را ایجاد کردند ولی ناتوانی سفیدپوشان مادریدی در محوطه جریمه یوونتوس باعث شد بازی گلی در بر نداشته باشد. البته یک بار دیگر نیز در دقیقه 84 "پوگبا" می توانست تیر خلاص را بر پیکر مادریدی ها بزند ولی باز هم درخشش "ایکر کاسیاس" مانع از گل خوردن تیمش شد. در واقع این "کاسیاس" بود که رئال را در بازی نگه داشت تا اینکه بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به این ترتیب یوونتوس با برتری 3 بر 2 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت حریف بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد. یوونتوس و بارسلونا شنبه 16 خرداد در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برلین برابر هم به میدان خواهند رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir