شکست بایرن مونیخ در هفته ماقبل پایانی بوندسلیگا
با شکست بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند، هفته ماقبل پایانی بوندسلیگا به پایان رسید.

در بازی های هفته ماقبل پایانی بوندسلیگا، دو تیم فرایبورگ و بایرن مونیخ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری 2-1 فرایبورگ و سومین باخت پیاپی بایرن در لیگ همراه بود.

بایرن مونیخ که دو هفته قبل، قهرمانی خود را در بوندسلیگا مسجل کرده بود، به زمین فرایبورگی رفته بود که برای فرار از سقوط می جنگید. فرایبورگ با 31 امتیاز در رده 15 جدول قرار داشت و از دو بازی قبلی خود یک امتیاز کسب کرده بود. بایرن هم هر دو بازی قبلی خود را باخته بود. ابتدا این بایرن بود که به گل رسید. در دقیقه 15 روی یک پاس رو به جلو از "وایزر"، "باستین شوآین اشتایگر" بازیکن با تجربه بایرنی ها گل اول دیدار با به ثمر رساند.

در ادامه و بعد از گل بایرن، فرایبورگ فشار را بیشتر کرد تا به گل تساوی رسید. "کلاوس"، پاس زیبایی را برای "مهمدی" ارسال کرد و این بازیکن به زیبایی مدافع مستقیمش را جاگذاشت و توپ را به گوشه دروازه "نویر" فرستاد تا حساب کار 1-1 مساوی شود تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دم نیز بازی متعادل دنبال شد تا اینکه در دقیقه 88 میزبان به گل دوم رسید. یک حرکت عالی از "گوئه ده" و پاس عالی او برای "پترسن"، پایه گذار گل دوم و برتری بخش فرایبورگ بود. این پنجمین باخت پیاپی بایرن مونیخ با "پپ گواردیولا" و سومین باخت پیاپی این تیم در بوندسلیگا بود.

در دیگر دیدار مهم که به صورت همزمان برگزار شد ولفسبورگ با نتیجه 2 بر یک دورتموند را از پیش روی برداشت. ولفسبورگ خیلی زود در ثانیه 40، توسط "دنیل کالیجوری" به گل اول بازی دست یافت. حرکت تماشایی "کوین دی بروین" که با جا گذاشتن بازیکنان دورتموند از قسمت چپ زمین، موقعیت خوبی برای ارسال توپ پیدا کرده بود، یک پاس عالی را درون محوطه جریمه برای "کالیجوری" ارسال کرد و این بازیکن نیز بدون اشتباه، با مغلوب کردن دروازه بان دورتموند، گل اول را به ثمر رساند.

دورتموند میهمان پس از دریافت این گل، دقایقی بازی را در دست داشت و در دقیقه 9 روی حرکتی عمقی توسط "کمپل"، "بنالیئو" مرتکب خطا شد و ضربه پنالتی را "اوبامیانگ" وارد دروازه کرد تا بازی در دقیقه 11 به تساوی کشیده شود. این پایان کار نبود و "نالدو" برزیلی موفق شد در دقیقه 49 سانتر "دی بروین" را به گل دوم تیمش تبدیل کند تا 3 امتیاز این دیدار به تیم سبزپوش آلمان برسد.

تابلوی نتایج

فرایبورگ 2 - بایرن مونیخ یک

وولفسبورگ 2 - دورتموند یک

شالکه یک - پادربورن صفر

لورکوزن 2 - هوفنهایم صفر

ماینتس 2 - کلن صفر

آوگسبورگ یک - هانوفر 2

هرتابرلین صفر - فرانکفورت صفر

وردربرمن صفر - مونشن گلادباخ 2

اشتوتگارت 2 - هامبورگ یک

در جدول رده‌بندی بایرن مونیخ با 76 امتیاز در صدر قرار دارد و ولفسبورگ با 68 امتیاز در جای دوم قرار گرفته است. در پایین جدول نیز تیم‌های پادربورن، هامبورگ، اشتوتگارت، هانوفر و فرایبورگ برای فرار از سقوط می جنگند و بازی‌های هفته پایانی تکلیف تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر را مشخص خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir