یوونتوس فاتح دربی ایتالیا شد
یوونتوس موفق شد با برتری برابر اینترمیلان، دربی ایتالیا را فتح کند تا پیش از بازی حساس خود در فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا روحیه بگیرند.

هفته سی و ششم لیگ ایتالیا با برگزاری دیدار حساس بین اینتر و یوونتوس که به دربی ایتالیا معروف است آغاز شد که در آن شاگردان "ماسیمیلیانو آلگری" با نتیجه دو بر یک به برتری رسیدند.

یوونتوس موفق شد در غیاب تنی چند از برترین بازیکنان خود در مسابقه‌ای خارج از خانه برابر حریف سنتی و قدیمی خود به پیروزی برسد. بازی را شاگردان "مانچینی" در اینترمیلان تهاجمی آغاز کرده و پس از چند موقعیت خطرناک سرانجام با شوت زیبای "یروزویچ" و برخورد توپ به "ایکاردی" به گل رسیدند. "ایکاری" که بحث رفتنش از اینتر مطح است موفق شد در دقیقه 9 این گل را به ثمر برساند.

اینتری ها در ادامه نیز ابتکار عمل را در دست داشتند یکبار ضربه فنی هنرمندانه "شکیری" به تیرک افقی دروازه یووه برخورد کرد و یکبار نیز توسط "بروزویچ" به گل رسید که کمک داور دیدار در موقعیتی مشکوک آن را آفساید تشخیص داد. در ادامه یووه به بازی برگشت و موفق شد در دقیقه 41 با ضربه "مارکیزیو" از روی نقطه پنالتی به گل تساوی برسند.

نیمه دوم را بر خلاف 45 دقیقه اول، یوونتوسی‌ها تهاجمی آغاز کرده و در همان ابتدا "آلوارو موراتا" در دهانه دروازه اینتر دو موقعیت ایده آل را از دست داد. در نهایت این مهاجم اسپانیایی گل دوم بازی را برای یووه ثبت کرد. دفع توپ ناقص مدافعین اینتر در پشت محوطه جریمه به "موراتا" رسید تا شوت روی پا و آرام وی با اشتباه عجیب و غیر منتظره "هندانوویچ" به گل برتری یووه‌ای‌ها تبدیل شود.

به این ترتیب یوونتوس این دیدار را با نتیجه دو بر یک به سود خود به پایان برد تا هفته رویایی "آلگری" با بیانکونری ثبت شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir