شکست تحقیرآمیز لیورپول و جشن قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس
با شکست سنگین لیورپول و برتری چلسی، منچسترسیتی و آرسنال و توقف منچستریونایتد لیگ برتر انگلیس 15-2014 به پایان رسید.

هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر انگلیس با برگزاری 10 دیدار به صورت همزمان به پایان رسید و در نهایت "جان تری" کاپیتان چلسی جام قهرمانی این فصل را در خانه بالای سر برد. چلسی که از دو هفته قبل قهرمانی خود را قطعی کرده بود، در خانه به دیدار ساندرلند رفت تا "دیدیه دروگبا" آخرین بازی خود را با پیراهن آبی های لندن انجام دهد. در این دیدار "پتر چک" نیز درون دروازه چلسی قرار گرفت. دیداری که به نظر برای "چک" نیز آخرین حضور در چلسی بود. چلسی این بازی را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان داد.

در این دیدار ابتدا "دارن فلچر" موفق شد از روی یک ضربه کرنر و غفلت مدافعان دروازه چلسی را باز کند. این گل در دقیقه 26 به ثمر رسید. پس از این گل "دیدیه دروگبا" جای خود را به "دیگو کاستا" داد و روی دوش بازیکنان خودی از زمین مسابقه بیرون رفت. در ادامه "کوآدرادو" در محوطه جریمه سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا "دیگو کاستا" در دقیقه 37 گل تساوی را به ثمر برساند. نیمه نخست با تساوی یک بر یک همراه بود. البته در اواخر نیمه نخست "لویک رمی" نیز به میدان آمد تا چلسی هجومی تر بازی کند.

در نیمه دوم حرکت خوب "هازارد" و پاس او به "لویک رمی" باعث شد تا این مهاجم فرانسوی گل دوم و برتری چلسی را به ثمر برساند. این پایان کار نبود و "رمی" موفق شد در دقیقه 87 گل سوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 3 بر یک آبی‌پوشان لندنی به پایان برسد.

منچسترسیتی نیز در آخرین دیدار "فرانک لمپارد" در لیگ برتر موفق شد با 2 گل ساوتهمپتون را شکست دهد. "فرانک لمپارد" (31) و "سرخیو آگوئرو" (88) گل‌های سیتی را زدند تا "لمپارد" در آخرین حضورش در لیگ برتر قبل از رفتن به نیویورک سیتی آمریکا نیز گلزنی کرده باشد.

منچستریونایتد و هال سیتی نیز در حالی به مصاف هم رفتند که بازیکنان هال دو بار به گل رسیدند ولی هر دو بار داور مسابقه آفساید اعلام کرد. این دیدار نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هال سیتی به دسته پایین‌تر لیگ برتر سقوط کند.

استوک سیتی نیز در دیداری عجیب موفق شد لیورپول را با نتیجه 6 بر یک شکست دهد. در این دیدار "راجرز" به غیر از "رحیم استرلینگ" از تمام بازیکنان اصلی خود استفاده کرد ولی در همان نیمه نخست 5 بار دروازه خود را باز شده دید. "دیوف" دو بار، "واترز" دو بار و "انزونزی" و "پیتر کراوچ" برای میزبان گلزنی کردند تا آخرین حضور "جرارد" در لیگ برتر با یک شکست تحقیرآمیز برای او و تیمش همراه شود. البته "استیون جرارد" موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند تا این بازیکن نیز مثل "فرانک لمپارد" در آخرین بازی خود در لیگ برتر گلزنی کرده باشد.

آرسنال نیز که شانسی برای دوم شدن نداشت موفق شد با نتیجه 4 بر یک وست برومویچ را شکست دهد. مرد اول این دیدار "تئو والکات" بود که هت تریک کرد و سه بار برای تیمش گلزنی کرد. دیگر گل این تیم را نیز "جک ویلشر" به ثمر رساند.

• تابلوی نتایج

اورتون صفر – تاتنهام یک

هال سیتی صفر – منچستریونایتد صفر

لسترسیتی 5 – کوئینزپارک یک

منچسترسیتی 2 – ساوتهمپتون صفر

چلسی 3 – ساندرلند یک

کریستال پالاس یک – سوانزی صفر

نیوکاسل 2 – وستهام صفر

استوک سیتی 6 – لیورپول یک

آرسنال 4 – وست برومویچ یک

استون ویلا صفر – برنلی یک

به این ترتیب هال سیتی به دسته پایین‌تر سقوط کرد و نیوکاسل در لیگ برتر ماندنی شد.

• جدول نهایی لیگ برتر انگلیس

1- چلسی 87 امتیاز (لیگ قهرمانان)

2- منچسترسیتی 79 امتیاز (لیگ قهرمانان)

3- آرسنال 75 امتیاز (لیگ قهرمانان)

4- منچستریونایتد 70 امتیاز (پلی‌آف لیگ قهرمانان)

5- لیورپول 62 امتیاز (لیگ اروپا)

6- تاتنهام 61 امتیاز (لیگ اروپا)

7- ساوتهمپتون 60 امتیاز (لیگ اروپا)

.

.

.

18- هال سیتی 34 امتیاز (سقوط)

19- کوئینزپارک 30 امتیاز (سقوط)

20- برنلی 30 امتیاز (سقوط)

برترین گلزنان لیگ برتر

سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی) 26 گل

هری کین (تاتنهام) 21 گل

دیگو کاستا (چلسی) 20 گل


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir