بارسلونا قهرمان سوپرجام اروپا شد
تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا با درخشش لیونل مسی موفق شد با برتری 5 بر 4 برابر سویا، قهرمان سوپرجام اروپا شود.

دو تیم سویا(Sevilla) و بارسلونا(Barcelona) دیدار سوپرجام اروپا را در شهر تفلیس گرجستان برگزار کردند. در این دیدار بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان و سویا قهرمان لیگ اروپا فینال تمام اسپانیایی برگزار کردند.

هنوز زمان زیادی از بازی نگذشته بود که اور بانه گا(Éver Banega) هافبک آرژانتینی و خلاق سویا موفق شد روی یک کاشته دیدنی دروازه بارسلونا را باز کند ولی 4 دقیقه بعد لیونل مسی(Lionel Messi) پاسخ این کاشته هموطنش را داد و بازی را به تساوی کشاند.

بارسلونا در دقیقه 16 بازهم به گل رسید. بازهم یک کاشته دیگر و بازهم لیونل مسی. این‌بار مسی از فاصله دورتر موفق شد برای تیمش گلزنی کند. آبی اناری‌ها که نیمار(Neymar) و جوردی آلبا(Jordi Alba) را در اختیار نداشتند در نیمه نخست، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند. حتی یک‌بار سوآرس(Luis Suárez) در نیمه نخست گلزنی کرد که داور به درستی آفساید گرفت و این گل را مردود اعلام کرد.

در اواخر نیمه نخست سوآرس در نقش سازنده ظاهر شد و رافینیا(Rafinha) را در موقعیت گل قرار داد تا این بازیکن برزیلی گل سوم تیمش را به ثمر برساند تا نیمه نخست با برتری 3 بر یک بارسلونا به پایان برسد.

در نیمه دوم بازهم این بازیکنان بارسلونا بودند که به گل رسیدند. دفاع از هم پاشیده سویا و حرکت خوب از سوآرس باعث شد تا این بازیکن اروگوئه‌ای در دقیقه 52 گل چهارم تیمش را به ثمر برساند تا خیال هواداران این تیم راحت شود.

در ادامه سویا به بازی برگشت و روحیه جنگندگی خود را به خوبی نشان داد. خوسه آنتونیو ریس(José Antonio Reyes) در دقیقه 57 سانتر ارسالی هم تیمی خود را در دهانه دروازه به گل تبدیل کرد. در ادامه سویا در دقیقه 72 به پنالتی رسید و این‌بار کوین گامیرو(Kévin Gameiro) فرانسوی توانست اختلاف را به حداقل برساند و سویا را به بازی امیدوار کند.

خط دفاع از هم گسیخته بارسلونا در دقیقه 81 این فرصت را برای ایموبیله(Ciro Immobile) فراهم کرد تا گل چهارم تیمش را به ثمر برساند تا سویا یک بازگشت به بازی فوق‌العاده را در تاریخ ثبت کند.

به این ترتیب بازی به دو وقت 15 دقیقه کشیده شد تا تکلیف تیم قهرمان سوپرجام اروپا مشخص شود. در 15 دقیقه نخست بارسلونا بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت ولی نتوانست از مالکیت توپ خود استفاده کند البته بازیکنان سویا نیز آماده شروع ضدحمله بودند و چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه حریف خود ایجاد کردند ولی بازی در این نیمه گلی در بر نداشت.

در 15 دقیقه دوم بارسلونا با تصمیم مشکوک داور مسابقه یک بار دیگر صاحب یک کاشته پشت محوطه جریمه کشد این‌بار ضربه مسی به دیواره دفاعی برخورد کرد و در ادامه پدرو(Pedro) روی یک ریباند گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا این دیدار با برتری 5 بر 4 بارسلونا به پایان برسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir