برتری منچستریونایتد در دربی جزیره
منچستریونایتد موفق شد در خانه با نتیجه 3 بر یک لیورپول را شکست دهد.

هفته پنجم لیگ برتر جزیره با برگزاری چند دیدار ادامه یافت که در حساترین دیدار هفته منچستریونایتد(Manchester United) موفق شد در خانه با نتیجه 3 بر یک لیورپول(Liverpool) را شکست دهد.

در این دیدار دو تیم در نیمه نخست بازی متعادل و سردی را به نمایش گذاشتند و نتوانستند تماشاگران خود را راضی کنند. البته منچستری‌های میزبان مالکیت توپ بیشتری داشتند ولی نتوانستند این امتیاز خود را به موقعیت جدی تبدیل کنند. شاگردان برندان راجرز(Brendan Rodgers) نیز تنها به توپ‌های بلند که برای بنتکه(Christian Benteke) ارسال می شد امید داشتند. در نهایت پس از کش و قوس های زیاد تلاش دو تیم در نیمه اول به جایی نرسید تا بازی با نتیجه بدون گل مساوی در نیمه اول به پایان رسد.

در نیمه دوم بازی بسیار جذاب و تماشایی شد و خیلی زود دالی بلیند(Daley Blind) هلندی منچستر را پیش انداخت. در ادامه نوبت به آندر هررا(Ander Herrera) ستاره اسپانیایی رسید تا از روی نقطه پنالتی گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا خیال فان خال(Louis van Gaal) بابت پیروزی در این دیدار تا حدود زیادی راحت شود. در این دقایق دفاع لیورپول بسیار آشفته و از هم گسیخته عمل می کرد و نتوانست به خوبی نظم نیمه نخست خود را داشته باشد.

منچستر که در این دیدار دخیا(David de Gea) را درون زمین می دید و وین رونی(Wayne Rooney) از روی نیمکت بازی را نظاره می کرد دست بردار نبود و چندین موقعیت گل ایجاد کرد. لیورپول که چیزی برای از دست دادن نداشت جلو کشید تا یکی از گل‌های خورده را جبران کند. با به ثمر رسیدن گل دوم، لیورپولی ها برای گلزنی جلو کشیدند ولی مدافعین میزبان روز خوبی داشتند تا اینکه در دقیقه 84 ضربه برگردان و تماشایی کریستین بنتکه قفل دروازه منچستریونایتد را باز کرد تا یکی از زیباترین گل‌های تاریخ جدال‌های دو تیم رقم بخورد.

در ادامه آنتونی مارسیال(Anthony Martial) خرید جدید منچستریونایتد نیز خودی نشان داد و با حرکت زیبای خود قفل دروازه مینیوله(Simon Mignolet) را برای بار سوم گشود تا این دیدار با برتری 3 بر یک به سود منچستریونایتد به پایان برسد.

در دیگر دیدار لیگ جزیره منچسترسیتی(Manchester City) با خوش شانسی موفق شد در آخرین ثانیه‌ها کریستال پالاس(Crystal Palace) را با گل 'اینوها' شکست دهد و 3 امتیاز حساس را از 'سلهرست پارک' به ارمغان بیاورد. منچسترسیتی تاکنون تمام دیدارهای خود را در لیگ برتر برده است و گلی دریافت نکرده تا خیلی زود خودش را از بقیه تیم ها جدا کرده باشد و شانس نخست قهرمانی در این فصل باشد. در این دیدار پیگرینی(Manuel Pellegrini) و پاردو(Alan Pardew) سرمربیان دو تیم با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند که با مداخله داور به پایان رسید.

آرسنال(Arsenal) نیز در خانه با نتیجه 2 بر صفر استوک سیتی(Stoke City) را شکست داد. در این دیدار تئو والکات(Theo Walcott) ابتدا لندنی‌ها را پیش انداخت. در ادامه در نیمه دوم نوبت به اولیویه ژیرو(Olivier Giroud) فرانسوی رسید تا در این دیدار گل دوم را به ثمر برساند تا 3 امتیاز این دیدار به حساب آرسنال ریخته شود.

در دیگر بازی نوریچ(Norwich) با نتیجه 3 بر یک پورتموث(Portsmouth) را شکست داد و دیدار وست برومویچ(West Bromwich Albion) و ساوت‌همپتون(Southampton) با تساوی بدون گل به پایان رسید. در جدول رده بندی منچسترسیتی با 15 امتیاز از 5 بازی قاطعانه در صدر قرار گرفته است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir