توقف بارسلونا و شکست آرسنال در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا
تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان اروپا برابر رم ایتالیا متوقف شد. بایرن مونیخ و چلسی به پیروزی رسیدند و آرسنال شکست خورد.

شب دوم از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار پیگیری شد که در مهمترین بازی‌ها تیم‌های بایرن مونیخ و چلسی بر حریفان خود غلبه کردند، آرسنال در کرواسی شکست خورد و بارسلونا نیز برابر رم متوقف شد.

گروه E

رم یک – بارسلونا یک

لورکوزن 4 – باته بوریسوف یک

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای برگزار شده، رم(A.S. Roma) که این فصل نتایج خوبی در لیگ ایتالیا کسب کرده است، در خانه پذیرای بارسلونا(Barcelona) قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها بود. انریکه(Luis Enrique) سرمربی بارسلونا که در این دیدار برابر تیم سابق خود به میدان رفته بود، پیکه(Gerard Piqué) را از ابتدا در ترکیب خود قرار داده بود و در خط حمله نیز تغییری نسبت به بازی‌های قبل نداشت. لوئیس سوآرس(Luis Suárez) که آخرین گل بارسلونا را فصل قبل به ثمر رساند، این فصل زننده اولین گل آنها در لیگ قهرمانان بود و توانست با ضربه سر در دقیقه 21 گلزنی کند.

تنها 10 دقیقه از این گل نگذشته بود که الساندرو فلورنزی(Alessandro Florenzi) به شکلی فوق‌العاده دروازه تراشتگن(Marc-André ter Stegen) و بارسا را باز کرد. این بازیکن تقریبا در میانه‌های زمین صاحب توپ شد و از غفلت دروازه‌بان بارسلونا استفاده کرد و توپ را به زیبایی درون دروازه تیم اسپانیایی قرار داد تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد و دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.

در دیگر دیدار این گروه بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) برابر تیم ضعیف باته بوریسوف بلاروس(BATE Borisov) با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید. در این دیدار هاکان اوغلو(Hakan Çalhanoğlu) دو بار، مهمدی(Admir Mehmedi) و خاویر هرناندس(Javier Hernández) برای تیم آلمانی گلزنی کردند و تک گل مهمان را نیز 'نمانیا میلونوویچ' به ثمر رساند تا لورکوزن به صدر جدول گروه برسد.

گروه F

المپیاکوس صفر – بایرن مونیخ 3

دیناموزاگرب 2 – آرسنال یک

روند بردهای بایرن مونیخ(Bayern Munich) در این فصل ادامه پیدا کرد و این‌بار نیز این تیم در خانه المپیاکوس(Olympiacos) در یونان موفق شد با 3 گل به برتری برسد. توماس مولر(Thomas Müller) اولین گل این دیدار را در دقیقه 52 ثبت کرد. این بازیکن در گوشه زمین توپ را تصاحب کرد و در حالی که قصد داشت توپ را روی دروازه سانتر کند به گل برتری بایرن تبدیل شد تا گلی شبیه به گل فلورنزی به بارسلونا زده شود با این تفاوت که فاصله مولر با دروازه حریف نزدیک‌تر از فلورنزی بود. در ادامه ماریو گوتسه(Mario Götze) در دقیقه 89 گل دوم تیمش را به ثمر رساند و توماس مولر در دقیقه 90 از روی نقطه پنالتی زننده گل سوم تیمش بود. به این ترتیب 3 امتیاز این دیدار به بایرن مونیخ رسید.

در دیگر دیدار این گروه آرسنال(Arsenal) سومین شکست تیم‌های انگلیسی را در هفته نخست متحمل شد و برابر دیناموزاگرب(Dinamo Zagreb) با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. در این دیدار اولیویه ژیرو(Olivier Giroud) در نیمه نخست اخراج شد تا شرایط برای توپچی‌ها سخت شود. در این نیمه چمبرلین(Alex Oxlade-Chamberlain) به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. سپس فرناندز(Junior Fernandes) در نیمه دوم گل دوم را به ثمر رساند و در ادامه تئو والکات(Theo Walcott) موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا این دیدار با برتری تیم کروات به پایان برسد.

گروه G

چلسی 4 – مکابی صفر

دیناموکیف 2 – پورتو 2

چلسی(Chelsea) موفق شد در اولین دیدار خود در این فصل با نتیجه 4 بر صفر در خانه مکابی(Maccabi Tel Aviv) را شکست دهد. در این دیدار ادن هازارد(Eden Hazard) که پرانتقادترین روزهای فوتبالی خود را سپری می‌کند، برای چلسی یک پنالتی از دست داد تا آبی‌های لندن نتوانند خیلی زود پیش بیفتند ولی در ادامه ویلیان(Willian) از 40 متری روی یک ضربه ایستگاهی تیمش را پیش انداخت و در ادامه مصدوم شد و جای خود را به دیگو کاستا(Diego Costa) داد. در اواخر نیمه دوم نیز خطا روی کاستا باعث شد تا اسکار(Oscar) پنالتی چلسی را به گل تبدیل کند تا نیمه نخست با برتری 2 بر صفر چلسی به پایان برسد.

چلسی که تغییرات زیادی در این دیدار داشت و بابا رحمان(Baba Rahman) و لوفتوس چیک(Ruben Loftus-Cheek) را در ترکیب اصلی خود می‌دید در نیمه دوم به گلی زیبا دست یافت و این‌بار دیگو کاستا موفق شد اولین گلش را برای چلسی در لیگ قهرمانان به ثمر برساند و پاس فابرگاس(Cesc Fàbregas) را به گل تبدیل کند. در ادامه نوبت به خود فابرگاس رسید تا زننده گل چهارم تیمش باشد. این دیدار با برتری 4 بر صفر چلسی به پایان برسد.

در دیگر دیدار این گروه پورتو(Porto) در اوکراین برابر دیناموکیف(Dynamo Kyiv) به تساوی 2 بر 2 رسید. در این دیدار کاسیاس(Iker Casillas) برای پورتو به میدان رفت تا همراه با ژاوی(Xavi) رکوردار حضور در تاریخ لیگ قهرمانان باشد. رکوردی که کاسیاس در بازی بعدی تیمش که برابر چلسی خواهد بود می تواند به تنهایی تصاحب کند. ویسنته ابوبکر(Vincent Aboubakar) دو گل پورتو را به ثمر رساند و 'گوسف' و بویالسکی(Vitaliy Buyalskyi) نیز برای میزبان گلزنی کردند.

گروه H

یکی از کم‌هیجان‌ترین بازی‌های این گروه نیز با دو دیدار، هفته نخست خود را پشت سر گذاشت. در بازی‌های صورت گرفته دیدار خنک(Gent) قهرمان بلژیک و لیون(Olympique Lyonnais) با تساوی یک بر یک به پایان رسید و زنیت(Zenit) در اسپانیا دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 3 بر 2 والنسیا(Valencia) را شکست داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir