صعود تمام تیم های مدعی در جام اتحادیه انگلیس
تیم های چلسی، آرسنال و لیورپول نیز به مرحله بعدی جام اتحادیه انگلیس راه یافتند.

در دور سوم جام اتحادیه انگلیس که تیم های لیگ برتری نیز اولین بازی های خود را برگزار می کنند، چند دیدار مهم برگزار شد که با صعود تیم های مدعی و حذف نیوکاسل(Newcastle United) و تاتنهام(Tottenham Hotspur) به پایان رسید.

چلسی(Chelsea) قهرمان دوره قبل این رقابت ها که با پنج عنوان قهرمانی در جام اتحادیه یکی از پرافتخارترین تیم های این جام است در خانه والسال(Walsall) به میدان رفت و با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید تا سومین برد پیاپی خود را کسب کند. در این دیدار که طی آن اولین جلسه از 3 جلسه غیبت کاستا(Diego Costa) طی شد، مورینیو(Mourinho) تیمش را با چند تغییر به میدان فرستاد و تقریبا از تیم دوم خود استفاده کرد که از جمله آن بازی دادن به روبرت کندی(Kenedy) برزیلی در ترکیب ثابت برای اولین بار بود. او در کنار لوفتوس چیک(Ruben Loftus-Cheek) که گفته می شود هافبک آینده دار انگلیس خواهد بود در نیمه نخست درخشید.

سانتر لوفتوس چیک در دقیقه 10 روی سر رامیرس(Ramires) نشست تا این بازیکن خیلی زود گل اول را به ثمر برساند. در ادامه نوبت به لویک رمی(Loïc Rémy) رسید تا در دقیقه 41 روی پاس کندی تیمش را به گل دوم برساند. در اواخر نیمه نخست بازیکنان والسال یکی از گل های خورده را جبران کردند تا هواداران این تیم دسته سومی به خاطر گل زدن به تیم قهرمان انگلیس سر از پای نشناسند.

در نیمه دوم مورینیو چند تغییر در تیمش ایجاد کرد. ابتدا روبرت کندی برزیلی و سپس پدرو(Pedro) که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد گلزنی کردند. از جمله اتفاقات جالب این دیدار باز شدن آب های ورزشگاه در جریان مسابقه بود که باعث شد بازی چند دقیقه متوقف شود. همچنین مورینیو برای معدود دفعات از دو مهاجم یعنی رمی و فالکائو(Radamel Falcao) استفاده کرد.

در دیگر دیدار مهم آرسنال(Arsenal) در دربی لندن با نتیجه 2 بر یک تاتنهام را شکست داد و از این جام حذف کرد. در این دیدار متئو فلامینی(Mathieu Flamini) درخشید و دو گل برای تیمش به ثمر رساند که گل دوم او به زیبایی با شوتی روی پا از پشت محوطه جریمه زده شد.

منچستریونایتد(Manchester United) در خانه با نتیجه 3 بر صفر ایپسویچ(Ipswich Town) را شکست داد. در این دیدار وین رونی(Wayne Rooney)، پریرا(Andreas Pereira) و آنتونی مارسیال(Anthony Martial) گلزنان منچستریونایتد بودند. در دیگر دیدارهای مهم نیوکاسل برابر شفیلد ونزدی(Sheffield Wednesday) شکست خورد و در کنار تاتنهام حذف شده بزرگ این مرحله لقب گرفت. ساوت همپتون(Southampton) با 6 گل میلتون(Milton) را شکست داد و نورویچ(Norwich City) با 3 گل وست بروم(West Bromwich Albion) را از پیش روی برداشت.

دیدار دو تیم لیورپول(Liverpool) و چارلسلی(Carlisle) پس از 120 دقیقه تلاش به ضربات پنالتی کشیده شد و قرمزهای آنفید توانستند در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر 2 به برتری برسند و به مرحله بعد راه یابند.

همچنین قرعه کشی دور چهارم این رقابت ها نیز برگزار شد که در دیدارهای مهم برنامه بازی ها به شرح زیر است:

منچسترسیتی – کریستال پالاس

استوک سیتی – چلسی

اورتون – نوریچ

شفیلد ونزدی- آرسنال

منچستریونایتد – میدلزبورو

بورنموث - لیورپول


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir