منچستری‌ها به دنبال کسب امتیاز در لیگ قهرمانان
دیدارهای هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب در حالی در چهار گروه اول پیگیری می‌شود که تیم‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد به دنبال کسب اولین امتیاز خود در لیگ قهرمانان هستند.

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان چهارشنبه شب ادامه پیدا می‌کند و تیم های گروه اول تا چهارم به مصاف یکدیگر می‌روند که در مهمترین دیدار یونتووس، نایب قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا میزبان سویا، قهرمان لیگ اروپا است.

گروه A

مهم‌ترین دیدار گروه A بین دو تیم رئال مادرید(Real Madrid) و مالمو سوئد(Malmo) برگزار می‌شود. رئال در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان با چهار گل، شاختار دونتسک اوکراین(Shakhtar Donetsk) را بدرقه کرد و در دومین بازی خود میهمان مالمو است. تیم سوئدی در اولین دیدار خود دو بر صفر از پاری سن ژرمن(Paris Saint-Germain) شکست خورد.

مالمو سابقه نایب قهرمانی در فصل 1979 را دارد تنها یک بازی با تیم اسپانیایی در لیگ قهرمانان انجام داده است. مالمو سال 1966 در مرحله گروهی لیگ اروپا به مصاف اتلتیکو مادریدی(Atlético Madrid) رفت که 'لوییس آراگونس' در دو بازی رفت و برگشت، موفق به گلزنی برای نماینده اسپانیا شد. مالمو بازی رفت را دو بر صفر و در دیدار برگشت سه بر یک مغلوب شد.

مالمو در 25 بازی اخیر خود در سال 2015، تنها چهار بازی را مغلوب شده است. در مقابل، رئال مادرید در هفت بازی گذشته‌اش شکستی را پذیرا نشده است. رونالدو(Cristiano Ronaldo) در این بازی با به ثمر رساندن سه گل، برترین گلزن تاریخ باشگاه مادریدی‌ها خواهد شد. دنیلو(Danilo)، په‌په(Pepe)، گرت بیل(Gareth Bale)، خامس روریگس(James Rodríguez) و خسه(Jesé) به دلیل مصدومیت حضور نخواهند داشت اما احتمال دارد سرخیو راموس(Sergio Ramos) در فهرست تیم قرار بگیرد.

دیگر دیدار این گروه به میزبانی شاختار دونتسک اوکراین برگزار می‌شود که پاری سن ژرمن به دنبال کسب دومین پیروزی خود است. شاختار در پنج بازی گذشته برابر تیم‌های فرانسوی در ورزشگاه خود شکست نخورده است. در مقابل، پاریسی‌ها تنها یک بار مغلوب یک تیم اوکراینی شدند. در فصل 09-2008 در مرحله یک چهارم نهایی، دیناموکیف(Dynamo Kyiv) سه بر صفر برابر پاری سن ژرمن پیروز شد. تنها محروم این بازی تاراس استفاننکو(Taras Stepanenko) بازیکن شاختار است که در بازی با رئال مادرید اخراج شد.

گروه B

منچستریونایتد(Manchester United) و وولفسبورگ(Wolfsburg)، دیدار مهم این گروه را برگزار می‌کنند. هر یک از این دو تیم شرایط متفاوتی را در ابتدای این هفته تجربه کردند. یونایتد با پیروزی برابر ساندرلند(Sunderland) به صدر جدول لیگ برتر انگلیس صعود کرد اما وولفسبورگ با دریافت پنج گل در هشت دقیقه، شکست سنگینی را مقابل بایرن مونیخ(Bayern Munich) متحمل شد. با این حال، تیم آلمانی لیگ قهرمان را با برد آغاز کرده و یک بر صفر زسکا مسکو(CSKA Moscow) را شکست داده است اما یونایتد در دیدار نخست، دو بر یک مغلوب آیندهوون(Eindhoven) شده است.

اولین رویارویی این دو تیم در لیگ قهرمان به 6 سال پیش بازمی‌گردد که یونایتد با نتیجه دو بر یک پیروز این دیدار شد و در بازی برگشت نیز با هت تریک مایکل اوون(Michael Owen)، سه بر یک وولفسبورگ را شکست داد. آمار یونایتد برابر تیم‌های آلمانی هشت پیروزی، چهار تساوی و دو شکست است. مارکوس روخو(Marcos Rojo) در بازی منچستریونایتد و ساندرلند مصدوم شد و این بازی را از دست داد.

در دیگر بازی این گروه، زسکا مسکو میزبان آیندهوون هلند است. تیم هلندی به دنبال کسب دومین پیروزی خود است و در مقابل زسکا برای کسب اولین امتیاز خود تلاش می‌کند.

گروه C

اتلتیکو مادرید نایب قهرمان سال 2014 لیگ قهرمانان اروپا، برابر نایب قهرمان همان سال لیگ اروپا قرار می‌گیرد. هر دو تیم با نتیجه مشابه دو بر صفر بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان را پیروز شدند. تیم مادریدی که میزبان این بازی است در آخرین دیدار خود با یک تیم پرتغالی پیروز شده است. اتلتیکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سال 14-2013 در دو دیدار رفت و برگشت، پورتو پرتغال(Porto) را شکست داد اما بنفیکا(Benfica) با تساوی در فینال لیگ اروپا سال 2014 برابر سویا(Sevilla) و شکست در ضربات پنالتی، خاطره خوشی را از رویایی با تیم‌های اسپانیایی ندارد.

تیم‌های آستانه آذربایجان(Astana) و گالاتاسرای ترکیه(Galatasaray) دیگر بازی این گروه را برگزار می‌کنند.

گروه D

در این گروه، یوونتوس(Juventus) و سویا به مصاف هم می‌روند. تیم تحت هدایت ماسیمیلیانو آلگری(Massimiliano Allegri) با شکست دو بر یک منچسترسیتی(Manchester City) در ورزشگاه امارات، آغاز خوبی در این فصل لیگ قهرمانان داشت و می‌خواهد به این روند ادامه دهد. در مقابل، سویا در خانه خود با نتیجه قاطع سه بر صفر مونشن گلادباخ(Borussia Mönchengladbach)، دیگر تیم این گروه را شکست داد. شرایط سویا و یوونتوس در لیگ کشورهای خودشان مناسب نیست و تیم تورینی بدترین شروع خود را از فصل 71-1970 داشته و سویا هم در لیگ اسپانیا از 6 بازی خود تنها پنج امتیاز کسب کرده است.

یونتووس 13 بازی خانگی خود را در اروپا بدون شکست پشت سر گذاشته است و آخرین شکست تیم تورینی به فصل 14-2013 بازمی‌گردد که برابر بایرن مونیخ سه بر صفر مغلوب شد. آمار این تیم ایتالیایی در بازی‌های خانگی برابر تیم‌های اسپانیایی 13 بار پیروزی، سه تساوی و دو شکست است. دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا در فصل 15-2014 به میزبانی فیورنتینا(Fiorentina) برابر سویا برگزار شد، تیم اسپانیایی با شکست دو بر صفر فیورنتینا اولین پیروزی خود را در این کشور کسب کرد.

فرناندو یورنته(Fernando Llorente) مهاجم اسپانیایی سویا که به تازگی و در تابستان جاری به این تیم پیوسته است، امشب مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. او برای یوونتوس در دو فصل 23 گل به ثمر رساند و دو بار فاتح سری A ایتالیا شد. سامی خدیرا(Sami Khedira) و ماریو مانژوکیچ(Mario Mandžukić) از یوونتوس و اور بانگا(Éver Banega)، دنیل کاریکو(Daniel Carriço) و رامی(Adil Rami) از سویا به دلیل مصدومیت نمی‌توانند در این دیدار حضور داشته باشند.

در دیگر دیدار این گروه، منچسترسیتی میهمان مونشن گلادباخ است. هر دو تیم به دنبال کسب اولین امتیاز خود در لیگ قهرمانان هستند. این دو تیم تنها یک بار در سال 1979 با یکدیگر بازی کردند که گلادباخ با حساب چهار بر دو سیتی را شکست داد. منچستر در مواجهه با تیم‌های آلمانی تنها دو بار موفق به کسب پیروزی شده و 6 مرتبه از آنان شکست خورده است. سیتی در لیگ برتر انگلیس در جایگاه دوم قرار دارد اما گلادباخ با کسب 6 امتیاز از هفت بازی خود در رتبه چهاردهم جای دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir