رکوردشکنی کاسیاس در لیگ قهرمانان اروپا
ایکر کاسیاس موفق شد بیشترین تعداد بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کند.

تیم های پورتو(Porto) و چلسی(Chelsea) در چارچوب هفته دوم از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم رفتند که پورتو موفق شد با نتیجه دو بر یک مقابل چلسی به برتری برسد.

در این دیدار به جز پیروزی پورتو مقابل چلسی، اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد که رکوردشکنی ایکر کاسیاس(Iker Casillas) دروازه بان اسپانیایی پورتو بود. «سنت ایکر» اکنون با 152 بازی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد بیشترین تعداد بازی در معتبرترین رقابت باشگاهی دنیا را به نام خودش ثبت کند.

کاسیاس 34 ساله که تابستان جاری رئال مادرید(Real Madrid) را به مقصد پورتو ترک کرد، نخستین بازی خود در این رقابت‌ها را در 18 سالگی و در تاریخ 15 سپتامبر 1999 در تساوی سه بر سه رئال مادرید مقابل المپیاکوس(Olympiacos) انجام داد.

این دروازه‌بان در نوامبر 1997 و در حالی که فقط 16 سال داشت، به دلیل آسیب دیدگی دو دروازه‌بان دیگر رئال مادرید یعنی بودو ایگنر(Bodo Illgner) و 'سانتیاگو کانیزارس'، برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا به تیم نخست آمده بود اما کانیزارس بهبود پیدا کرد و در چارچوب دروازه قوهای سپید ایستاد تا این فرصت از کاسیاس برای حضور زودتر در ترکیب رئال، گرفته شود.

کاسیاس همچنین در سال های 2000، 2002 و 2014 موفق شده عنوان قهرمانی در اروپا را به همراه رئال مادرید کسب کند. او در مدت حضور در ترکیب رئال مادرید توانسته بود در 17 فصل پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد که فصل گذشته در آخرین بازی برای رئال مادرید در اروپا، با رکورد ژاوی هرناندس(Xavi) از بارسلونا(Barcelona) در 151 بازی اروپایی مساوی کرده بود. او اکنون با قرار گرفتن در ترکیب پورتو مقابل چلسی، رکورد 152 بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir