پیروزی بارسلونا و آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا
تیم فوتبال آرسنال در حساس‌ترین دیدار سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا موفق شد بایرن مونیخ را در لندن با دو گل از پیش روی بردارد.

به نقل از سیمرغ، دور رفت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار ادامه یافت که در یکی از دیدارهای مهم آرسنال(Arsenal) در خانه برابر بایرن مونیخ(Bayern Munich) به میدان رفت که این دیدار با برتری 2 بر صفر آرسنال برابر بایرن به پایان رسید تا شاگردان آرسن ونگر(Arsène Wenger) به اولین برد خود در این فصل نیز دست یابند و دو شکست قبلی را به دست فراموشی بسپارند.

مهمترین صحنه این دیدار ضربه سر تئو والکات(Theo Walcott) بود که نویر(Manuel Neuer) به زیبایی از روی خط دروازه آن را برگشت داد. توپچی‌های لندن در نیمه نخست تیم برتر میدان بودند ولی نتوانستند از برتری خود استفاده کنند و برابر صدرنشین بوندسلیگای آلمان به یک تساوی بسنده کردند. ولی در نیمه دوم این اولیویه ژیرو(Olivier Giroud) بود که توانست گل برتری یاران ونگر را به ثمر برساند. در ادامه آرسنال یک بار دیگر به گل رسید و این‌بار مسوت اوزیل(Mesut Özil) که قبلا در لباس رئال(Real Madrid) نیز برابر بایرن گلزنی کرده بود گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا این دیدار با برتری 2 بر صفر آرسنال به پایان برسد و بایرن اولین شکست فصل خود را متحمل شود.

در دیگر دیدار این گروه نیز دو تیم المپیاکوس(Olympiacos) و دیناموزاگرب(Dinamo Zagreb) برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر تیم یونانی به پایان رسید. تنها گل این دیدار را 'ایدیه براون' در نیمه دوم به ثمر رساند تا المپیاکوس در پایان دور رفت گروهی در رده دوم قرار گیرد.

در دیگر دیدار بارسلونا(Barcelona) موفق شد با دو گل راکیتیچ(Ivan Rakitić) هافبک کروات خود از سد باته بوریسوف(BATE Borisov) بگذرد و در صدر جدول گروه خود قرار گیرد. بارسلونا با این برد 7 امتیازی شد و گام بلندی برای صعود برداشت.

در دیگر دیدار بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) دیگر نماینده آلمان در دیداری عجیب در حالی که با 2 گل از رم(Roma) پیش بود در نهایت با نتیجه پرگل 4 بر 4 به تساوی رسید. خاویر هرناندس(Javier Hernández) مکزیکی دو بار تیمش را در این دیدار پیش انداخت که یکبار از روی نقطه پنالتی بود ولی در ادامه دانیله دِروسی(Daniele De Rossi) دو بار گلزنی کرد تا در همان نیمه نخست رم به بازی برگردد. در نیمه دوم نیز پیانیچ(Miralem Pjanić) و فالکو(Iago Falque) گلزنی کردند تا حساب کار 4 بر 2 شود ولی این پایان کار نبود و در یکی از زیباترین بازی‌های این فصل اروپا لورکوزن دو بار دیگر گلزنی کرد. کوین کمپل(Kevin Kampl) و مهمدی(Admir Mehmedi) دو بار دیگر گلزنی کردند تا این دیدار با تساوی 4 بر 4 به پایان برسد.

در دیگر دیدار چلسی(Chelsea) در زیباترین بازی فصل خود در اوکراین برابر دیناموکیف(Dynamo Kyiv) به تساوی بدون گل رسید. در این دیدار چلسی دو بار دیرک دروازه حریف را به لرزه درآورد. هازارد(Eden Hazard) در نیمه نخست و ویلیان(Willian) در نیمه دوم با بدشانسی توپ‌هایشان وارد دروازه نشد. در نیمه نخست همچنین یک پنالتی واضح روی فابرگاس(Cesc Fàbregas) گرفته نشد که با تعجب خبرنگاران و مورینیو(Mourinho) در ورزشگاه همراه بود.

پورتو(Porto) نیز در دیدار برابر مکابی(Maccabi Tel Aviv) با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. ابوبکر(Vincent Aboubakar) و یاسین براهیمی(Yacine Brahimi) برای پورتو گلزنی کردند تا این تیم در صدر جدول گروه قرار بگیرد.

در دیگر گروه، زنیت(Zenit Saint Petersburg) با نتیجه 3 بر یک لیون(Lyon) را شکست داد که در این دیدار هالک(Hulk) یکی از همان گل‌های معروف خود را به ثمر رساند و والنسیا(Valencia) هم با نتیجه 2 بر یک از سد خنت(Gent) گذشت.

سایر بازی‌های این مرحله لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir