تساوی دربی شهر منچستر در اولدترافورد
دربی شهر منچستر بین دو تیم منچستریونایتد و منچسترسیتی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به نقل از سیمرغ، هفته دهم لیگ برتر انگلیس با برگزاری سه دیدار ادامه یافت که در حساس‌ترین بازی دو تیم منچستریونایتد(Manchester United) و منچسترسیتی(Manchester City) دربی شهر منچستر را برگزار کردند که این دیدار برنده‌ای نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

شاگردان فان خال(van Gaal) که می‌توانستند با پیروزی در این دیدار با آرسنال(Arsenal) در صدر جدول هم‌امتیاز شوند بر خلاف فصل گذشته که با نتیجه چهار بر دو سیتی را شکست دادند، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند. بازی دو تیم در نیمه نخست چنگی به دل نزد و کسل کننده دنبال شد هرچند استرلینگ(Raheem Sterling) از منچسترسیتی در 15 دقیقه نخست یک موقعیت گل را از دست داد و در دقیقه 41 نیز یحیی توره(Yaya Touré) از روی ضربه کرنر می‌توانست دروازه یونایتد را باز کند اما این فرصت از دست رفت تا نیمه نخست در حضور سر آلکس فرگوسن(Alex Ferguson) که در ورزشگاه اولدترافورد حضور داشت با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم منچستریونایتد بازی بهتری به نمایش گذاشت. آن‌ها با ضربه سر اسمالینگ(Chris Smalling) می‌توانستند خیلی زود به گل برسند اما با بدشانسی این فرصت از دست رفت. در ادامه درخشش جو هارت(Joe Hart) و تمرکز بالای مدافعان سیتی اجازه نداد تا یونایتد به گل برسد. دقیقه 84 جدی‌ترین موقعیت مسابقه ایجاد شد که ضربه لینگارد(Jesse Lingard) به دیرک دروازه اصابت کرد و راهی به دروازه سیتی پیدا نکرد. سه دقیقه بعد هم پاس فلینی(Marouane Fellaini) مقابل دروازه به اسمالینگ رسید که ضربه او را هارت از کنار تیر به کرنر فرستاد تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد و سیتی به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به آرسنال در رده نخست قرار گیرد.

پیش از این دیدار تاتنهام(Tottenham Hotspu) موفق شد با نتیجه پرگل 5 بر یک بورنموث(Bournemouth) را شکست دهد. این نتیجه در حالی رقم خورد که ابتدا بورنموث در دقیقه یک توسط ریچی(Matt Ritchie) به گل رسید ولی هت‌تریک هری کین(Harry Kane) مهاجم تیم ملی انگلیس و گل‌های اریک لاملا(Érik Lamela) هافبک آرژانتینی و موسی دمبله(Mousa Dembélé) هافبک بلژیکی تاتنهام یکی از پیروزی‌های پرگل این فصل لیگ برتر را برای تیم تاتنهام رقم زد.

ساندرلند(Sunderland) نیز موفق شد در خانه نیوکاسل(Newcastle) را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد که در این دیدار جانسون(Adam Johnson) از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا هافبک سابق تیم ملی انگلیس که فصل گذشته مسائل حاشیه‌ای زیادی به همراه خود داشت، اولین گل بازی را ثبت کرده باشد. در ادامه جونز(Billy Jones) و فلچر(Steven Fletcher) دیگر گل‌های ساندرلند را به ثمر رساند. نیوکاسل به دلیل اخراج کولوچینی(Fabricio Coloccini) یک نیمه 10 نفره بازی کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir