شکست سنگین چلسی مقابل لیورپول
چلسی در ادامه سریال ناکامی‌های خود بازی یک بر صفر برده برابر لیورپول را 3 بر یک باخت تا همه منتظر خبر برکناری یا استعفای ژوزه مورینیو باشند.

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری یک دیدار آغاز شد که در آن چلسی(Chelsea) در خانه به مصاف لیورپول(Liverpool) رفت. این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود قرمزپوشان شهر آنفیلد به پایان رسید.

بازیکنان چلسی بازی را خوب شروع کردند و در دقیقه 3 توانستند با ضربه سر رامیرس(Ramires) گل اول بازی را به ثمر برسانند. چند دقیقه بعد جان تری(John Terry) می‌توانست اختلاف را به دو گل برساند که توپ او را از روی خط دروازه، مدافعان لیورپول برگشت دادند.

پس از این گل بازی افت فاحشی کرد و دو تیم بازی محتاطانه‌ای به نمایش گذاشتند. بازی ضعیف ادن هازارد(Eden Hazard) در این نیمه در کنار دیگو کاستا(Diego Costa) و البته نیمکت نشینی فابرگاس(Cesc Fàbregas) باعث شده بود چلسی در خط حمله با مشکل مواجه شود. در اواخر نیمه نخست کوتینیو(Philippe Coutinho) که معمولا همه گل‌هایش زیبا و جذاب است، موفق شد با یک کنترل توپ خوب و ضربه‌ای دقیق بازی را به تساوی بکشاند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز مانند دقایق زیادی از نیمه نخست بازی کیفیت چندانی نداشت و در ادامه نیز مورینیو(Mourinho)، کندی(Kenedy) جوان را به جای هازارد به میدان فرستاد تا به نوعی ناراحتی‌اش را از ستاره تیمش نشان داده باشد. هرچند کندی سرعت را به بازی چلسی آورد اما این بازیکنان لیورپول بودند که توانستند روی دو ضد حمله دو بار دیگر خط دفاع متزلزل آبی‌پوشان لندنی را جریمه کنند. ابتدا ضربه‌ کوتینیو با برخورد به تری تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد و در ادامه نیز کریستین بنتکه(Christian Benteke) در شلوغی محوطه جریمه صاحب توپ شد و توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند تا این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود لیورپول به پایان برسد.

این در حالی است که چلسی در 4 بازی اخیر خود برابر لیورپول یعنی دو بازی در لندن و دو بازی در آنفیلد توانسته بود به برتری برسد. پیش از این دیدار مسئولان باشگاه چلسی عنوان کرده بودند در صورت نتیجه نگرفتن مورینیو در این دیدار او از سمت سرمربیگری آبی‌پوشان لندنی برکنار خواهد شد. خود مورینیو نیز پیش از بازی گفت نیازی ندارم کسی به من بگوید نتایجم ضعیف بوده و نیازی هم به تضمین جایگاه ندارم.

با این نتیجه چلسی عملا از قهرمانی در لیگ برتر باید دست بکشد و تنها روی جام حذفی و لیگ قهرمانان تمرکز کند. این در حالی است که هنوز به تعطیلات کریسمس نرسیده‌ایم که این اتفاق افتاده است. در واقع در تاریخ لیگ برتر در بین تیم‌های مدافع عنوان قهرمانی، چلسی ضعیف‌ترین نتایج را به دست آورده است. آن‌ها چهارشنبه این هفته باید در خانه از دیناموکیف(Dynamo Kyiv) پذیرایی کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir