پیروزی باارزش رئال مادرید و منچستری‌ها در لیگ قهرمانان اروپا
رئال مادرید به عنوان اولین تیم صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرد و تیم های شهر منچستر نیز به بردهای باارزشی دست یافتند.

به نقل از سیمرغ، شب اول از هفته اول دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار در سراسر قاره اروپا پیگیری شد که در یکی از حساس ترین بازی ها دو تیم رئال مادرید(Real Madrid) و پاری سن ژرمن(Paris Saint-Germain) در حالی به مصاف هم رفتند که دیدار رفت این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود و هر دو تیم نیز دروازه خود را بسته نگه داشته بودند.

در نیمه نخست این دیدار وراتی(Marco Verratti) از تیم فرانسوی و مارسلو(Marcelo) از رئال مادرید مصدوم شدند و از زمین خارج شدند. مارکو وراتی هنگامی که برای گرفتن توپ رونالدو(Cristiano Ronaldo) حرکت کرد، به زانوی چپش فشار آمد و برای لحظاتی از بازی بیرون رفت که پس از ورود مجدد به میدان نیز دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 16 جای خود را به ربیوت(Adrien Rabiot) داد.

در ادامه نوبت به مارسلو رسید تا از زمین خارج شود. در دقیقه 33 مسابقه هم مارسلو از رئال مادرید دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت تا ناچو(Nacho) به جای او به میدان بیاید و این بازیکن جانشین نیز موفق شد در دقیقه 35 گل برتری تیمش را به ثمر برساند تا رئال با برتری یک بر صفر در این دیدار صعودش را به عنوان اولین تیم به مرحله بعد قطعی کند.

در دیگر دیدار این گروه، شاختار(Shakhtar Donetsk) که در بازی رفت با یک گل برابر مالمو(Malmo) شکست خورده بود در دیدار برگشت با 4 گل به برتری رسید و به رده سوم گروه صعود کرد. هلادکی(Oleksandr Hladkyy)، سرنا(Darijo Srna)، ادواردو(Eduardo) و تکسیرا(Alex Teixeira) گلزنان تیم اوکراینی در این دیدار بودند.

در گروه دوم این رقابت‌ها نیز منچستریونایتد(Manchester United) بالاخره در اولدترافورد گلزنی کرد و توانست با گل وین رونی(Wayne Rooney) در دقیقه 79، 3 امتیاز باارزش کسب کند و زسکا روسیه(CSKA Moscow) را شکست دهد و به صدر جدول گروه راه یابد.

در دیگر دیدار این گروه، آیندهوون هلند(PSV Eindhoven) با هدایت فیلیپ کوکو(Phillip Cocu) موفق شد با دو گل وولفسبورگ(Wolfsburg) را شکست دهد. در این دیدار لوکادیا(Jürgen Locadia) و دی یانگ(Luuk de Jong) برای تیم هلندی گلزنی کردند تا آیندهوون نیز مدعی صعود از گروهی شود که کماکان هر 4 تیم از شانس صعود برخوردار هستند.

در گروه سوم این رقابت‌ها آستانه قزاقستان(Astana) در خانه برابر اتلتیکومادرید(Atlético Madrid) به میدان رفت و توانست با تساوی بدون گل این تیم را متوقف کند تا تیم اسپانیایی، صدر جدول را از دست بدهد.

در یگر دیدار این گروه، بنفیکا(Benfica) در خانه شکست در بازی رفت را جبران کرد و با نتیجه 2 بر یک گالاتاسرای(Galatasaray) را شکست داد. یوناس(Jonas) و لوئیزائو(Luisão) برای تیم پرتغالی گلزنی کردند و لوکاس پودولسکی(Lukas Podolski) نیز دومین گل خود در این فصل لیگ قهرمانان را به ثمر رساند. میزبان در اواخر بازی در پی اخراج گایتان(Nicolás Gaitán) 10 نفره شد.

در گروه چهارم نیز یوونتوس(Juventus) بدون سامی خدیرا(Sami Khedira) مصدوم در آلمان به دیدار گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا نایب قهرمان فصل قبل همچون دیدار رفت برابر گلادباخ متوقف شود و صدر جدول را نیز از دست بدهد. در این دیدار جانسون(Fabian Johnson) برای گلادباخ گلزنی کرد و لیشت اشتاینر(Stephan Lichtsteiner) برای یووه گل زد. ضمن اینکه هرنانس(Hernanes) در دقیقه 55 از زمین بازی اخراج شد تا یووه دقایق زیادی را 10 نفره بازی کند.

درخشان‌ترین نتیجه را نیز منچسترسیتی(Manchester City) کسب کرد که توانست با برتری 3 بر یک برابر سویا(Sevilla) به صدر جدول گروه خود صعود کند. سیتی در همان 12 دقیقه اول بازی با گل‌های استرلینگ(Raheem Sterling) و فرناندینیو(Fernandinho) خیالش را بابت برد راحت کرد ولی در ادامه ترمولیناس(Benoît Trémoulinas) در دقیقه 25 یکی از گل‌ها را پاسخ داد که 10 دقیقه بعد ویلفرد بونی(Wilfried Bony) ساحل عاجی گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا هر 4 گل این دیدار در نیمه نخست به ثمر رسیده باشد و سیتی با کسب سومین برد پیاپی در این فصل لیگ قهرمانان ضمن جبران شکست در بازی اول برابر یووه به صدر جدول گروه خود راه یابد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir