پیروزی یوونتوس برابر میلان در هفته سیزدهم لیگ ایتالیا
یوونتوس موفق شد با گلزنی پائولو دیابالا از سد میلان بگذرد و 3 امتیاز حساس خانگی را کسب کند.

در حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ ایتالیا دو تیم یوونتوس(Juventus) و میلان(A.C. Milan) در تورین رو در روی هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر بانوی پیر به پایان رسید تا یوونتوس خودش را به جمع تیم‌های مدعی در صدر جدول نزدیک کند.

دو تیم در شرایطی رو در روی هم قرار گرفتند که این فصل نتایج خوبی کسب نکردند و در میانه‌های جدول رده‌بندی قرار داشتند؛ به همین خاطر پیروزی در این دیدار برای هر دو تیم در اولویت قرار داشت تا هر چه زودتر خود را به جمع تیم‌های مدعی برسانند.

یوونتوس که بدون سامی خدیرای(Sami Khedira) مصدوم پا به این مسابقه گذاشته بود از حمایت هواداران خود نیز بهره می‌برد و به شدت تشویق می‌شد. از طرفی شاگردان سینیشا میهایلویچ(Siniša Mihajlović) نیز که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کردند تا حدودی وضعیت بد خود را جبران کردند.

نیمه نخست این دیدار گلی در بر نداشت و بازی نیز بسیار محتاطانه از سوی دو تیم در دستور کار قرار گرفته بود. دو مربی بیشتر احتیاط می‌کردند تا دروازه تیمشان باز نشود و سپس در فکر ضد حمله و زدن گل بودند و به همین خاطر در نیمه نخست شاهد موقعیت جدی روی دروازه‌های هم نبودیم تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. بیشتر حملات و برنامه‌های هجومی تیم یوونتوس از سمت دیابالا(Paulo Dybala) برنامه‌ریزی شده بود و این بازیکن نیز با تکنیک ناب خود سعی در به هم ریختن خط دفاع میلان داشت.

در نیمه دوم یوونتوس ابتکار عمل را در دست گرفت. مصدومیت اورا در این دیدار باعث شد تا سانگ به جای این مدافع فرانسوی در ترکیب یوونتوس قرار گیرد. مالکیت و برتری در میدان حتی در نیمه دوم هم برای یوونتوس بود اما بانوی پیر از این برتری نمی‌توانست استفاده کند و مهاجمان یووه در ایجاد ساده‌ترین موقعیت‌ها نیز با مشکل رو به رو بودند.

یوونتوس در نهایت موفق شد با گلزنی پائولو دیابالا مهاجم فصل قبل پالرمو(Città di Palermo) دروازه میلان را باز کند و پیش بیفتد. در ادامه آلگری(Allegri) سرانجام تصمیم به تعویض دیگری در ترکیب تیم خود گرفت و دیبالا از زمین بازی خارج و موراتا(Álvaro Morata) به جای وی وارد میدان شد. یوونتوسی‌ها که از اهمیت پیروزی در این دیدار آگاهی داشتند بعد از پیش افتادن، بازی تدافعی از خود نشان دادند تا این دیدار با برتری یک بر صفر یوونتوس به پایان برسد.

سایر بازی‌های این هفته یکشنبه برگزار می‌شود. در جدول رده‌بندی، فیورنتینا(Fiorentina) و رم(A.S. Roma) در صدر قرار دارند و اینتر(Inter Milan) در جایگاه سوم است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir