پیروزی منچسترسیتی در هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس
منچسترسیتی با برتری سه بر یک برابر ساوتهمپتون موفق شد به صدر جدول لیگ برتر انگلیس صعود کند.

هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس عصر شنبه با برگزاری 5 دیدار آغاز شد که در حساس‌ترین بازی، منچسترسیتی(Manchester City) مدعی عنوان قهرمانی با چندین بازیکن مصدوم از جمله کومپانی(Vincent Kompany) و نصری(Samir Nasri) به دیدار ساوتهمپتون(Southampton) رفت و با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید تا موقتا جای لستر(Leicester City) را در صدر جدول بگیرد.

سیتی از همان دقیقه اول بازی، موقعیت‌های گل خودش را ایجاد کرد تا اینکه در دقیقه 9 همکاری رحیم استرلینگ(Raheem Sterling) با کوین دی بروین(Kevin De Bruyne) باعث شد که این هافبک گلزن بلژیکی تیمش را پیش بیندازد. تقریبا 10 دقیقه بعد، گل دوم فیروزه‌ای‌پوشان شهر منچستر به ثمر رسید و این بار کوین دی بروین در نقش سازنده ظاهر شد و توانست زمینه‌ گلزنی فابین دلف(Fabian Delph) را فراهم کند تا نیمه نخست این دیدار با برتری دو بر صفر سیتی به پایان برسد.

ساوتهمپتون میهمان در نیمه دوم توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند و با ضربه شان لانگ(Shane Long) حساب کار را به حداقل برساند. در حالی که ساوتهمپتون قصد داشت بار دیگر گلزنی کند و بازی را به تساوی بکشاند، سیتی توانست گل سوم را به ثمر برساند. دی بروین بهترین بازیکن این دیدار بازهم پاس گل داد تا این بار نوبت به کولاروف(Aleksandar Kolarov) برسد و این مدافع صربستانی گلزنی کند.

در این دیدار، سرخیو آگوئرو(Sergio Agüero) بازهم مصدوم شد تا بدشانسی‌های منچسترسیتی همچنان ادامه داشته باشد ولی این تیم به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد و حالا منتظر بازی لسترسیتی با منچستریونایتد(Manchester United) است.

در دیگر دیدار مهم، نیوکاسل(Newcastle United) که هدایت آن را استیو مک‌لارن(Steve McClaren) برعهده دارد در خانه کریستال پالاس(Crystal Palace) با نتیجه 5 بر یک شکست خورد تا مک‌لارن سرمربی سابق انگلیس در خطر اخراج قرار گیرد. گفته می‌شود سیدورف(Clarence Seedorf) هلندی جانشین او خواهد شد.

تابلوی نتایج:

منچسترسیتی 3 - ساوتهمپتون یک

کریستال پالاس 5 - نیوکاسل یک

استون ویلا 2 - واتفورد 3

بورن موث 2 - اورتون 3

ساندرلند 2 - استوک سیتی صفر


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir