پیروزی یوونتوس و رم در هفته هفدهم لیگ ایتالیا
تیم‌های یوونتوس و رم حریفانشان را در لیگ ایتالیا شکست دادند تا همچنان بین مدعیان حضور داشته باشند.

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ ایتالیا با برگزاری 5 دیدار ادامه یافت که در حساس‌ترین بازی یوونتوس(Juventus) به دیدار کارپی(Carpi) تیم تازه صعود کرده به رقابت‌های این فصل رفت و در دیداری سخت و نفس گیر موفق شد 3 بر 2 به پیروزی برسد تا شاگردان آلگری(Massimiliano Allegri) با کسب هر سه امتیاز این دیدار خارج از خانه از غافله مدعیان عقب نیفتد.

یوونتوس که در چند هفته اخیر نتایج خوبی کسب کرده در این دیدار نیز بازی را خوب شروع کرد ولی روی یک غافلگیری در دقیقه 15 دروازه خود را باز شده دید. اشتباه کواردادو(Juan Cuadrado) کلمبیایی باعث شد تا بوریلو(Marco Borriello) دروازه یوونتوس را باز کند. او قبلا در همین تیم یوونتوس بازی می‌کرد. سه دقیقه بعد ماریو مانژوکیچ(Mario Mandžukić) کروات موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. در اواخر نیمه نخست نیز همین بازیکن روی همکاری با بونوچی(Leonardo Bonucci) موفق شد گل دوم را نیز به ثمر برساند. او این بار با ضربه سر گلزنی کرد تا یووه با پیروزی به رختکن برود.

در نیمه دوم میدان‌داری پوگبا(Paul Pogba) باعث شد یووه چندین فرصت گلزنی ایجاد کند تا اینکه در دقیقه 50 این هافبک فرانسوی توانست گلی بسیار زیبا به ثمر برساند تا یوونتوس خیالش را بابت برد در این دیدار راحت کند. در حالی که بازی به دقیقه 90 رسیده بود اشتباه بونوچی مدافع یوونتوس باعث شد که یکی از گل‌های خورده جبران شود و کارپی بتواند دروازه یووه را باز کند. به این ترتیب این دیدار با برتری 3 بر 2 یوونتوس به پایان رسید.

رم(A.S. Roma) دیگر تیم مدعی موفق شد با دو گل جنوا(Genoa) را از پیش رو بردارد. هرچند ادین ژکو(Edin Džeko) در این دیدار از زمین مسابقه اخراج شد ولی با دو گل 'صادق عمر' و الساندرو فلورنزی(Alessandro Florenzi) این تیم رم میزبان بود که توانست امتیازهای کامل این دیدار را کسب کند. همچنین فیورنتینا(Fiorentina) نیز که در کورس قهرمانی با اینتر به سر می‌برد موفق شد با دو گل در شهر فلورانس کیه‌وو(Chievo) را شکست دهد تا در رده دوم قرار گیرد. کالینیچ(Nikola Kalinić) و ایلیچ(Josip Iličić) گل‌های بنفش پوشان میزبان را به ثمر رساندند.

همچنین در آخرین دیدار برگزار شده ناپولی(Napoli) با درخشش هیگواین(Gonzalo Higuaín) مهاجم آرژانتینی خود که دو گل به ثمر رساند توانست آتالانتا(Atalanta) را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. این دیدار دو بازیکن اخراجی هم داشت و همچنین همسیک(Marek Hamšík) زننده گل نخست ناپولی یک پنالتی را در دقیقه پایانی از دست داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir