صعود موقت آرسنال به صدر جدول لیگ برتر انگلیس
منچستریونایتد بعد از چهار شکست متوالی در دیداری خانگی برابر چلسی بحران زده به میدان رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد(Manchester United) و چلسی(Chelsea) در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم رفتند. یونایتدها که در 8 دیدار اخیر خود برابر چلسی طعم برد را نچشیده بودند در شرایطی به میدان آمدند که چهار شکست پیاپی و بازی های کسل کننده حسابی هواداران این تیم را شاکی کرده بود. از طرفی هم چلسی بدون بازیکنانی چون کاستا(Diego Costa)، فابرگاس(Cesc Fàbregas)، رمی(Loïc Rémy) و فالکائو(Radamel Falcao) با ترکیبی نصفه و نیمه به مصاف منچستر رفت.

اولین خطر بازی را دقیقه 3 ماتا(Juan Mata) از دست داد که ضربه او به دیرک دروازه تیم سابقش برخورد کرد و راهی به دروازه نداشت. بلافاصله جان تری(John Terry) روی یک ضربه سر می توانست دروازه یونایتد را باز کند که درخشش دخیا(David de Gea) مانع شد.

در نیمه نخست دو تیم بازی بسیار خوب و هجومی به نمایش گذاشتند. یک بار نیز ضربه مارسیال(Anthony Martial) به دیرک دروازه کورتوآ(Thibaut Courtois) برخورد کرد تا خطر از بیخ گوش چلسی بگذرد. در اواخر این نیمه نیز شوت وین رونی(Wayne Rooney) را کورتوآ دفع کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم چلسی روی به ضدحمله آورد و سعی در بازی تدافعی داشت. همین باعث شد تا یونایتد بازی هجومی خود را ادامه دهد. دقیقه 54 مارسیال با سرعت وارد محوطه جریمه چلسی شد و سانتر او که ارتفاع کمی داشت در دهانه دروازه به هررا(Ander Herrera) رسید اما ضربه او با واکنش دیدنی کورتوآ بی اثر شد.

در ادامه پدرو(Pedro) به خوبی با پاس خود ماتیچ(Nemanja Matić) را با دروازه یونایتد در حالت تک به تک قرار داد که این توپ را ماتیچ با بی دقتی هر چه تمام تر به بالای دروازه کوبید تا دومین بازی ضعیف خود را در دو بازی اخیر نشان داده باشد. رونی هم در دقیقه 85 یک موقعیت خوب را از دست داد. سانتر 'بورث ویک' که تازه به میدان آمده بود در موقعیتی مناسب به وی رسید اما ضربه او با فاصله به بیرون رفت تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در دیگر دیدار آرسنال(Arsenal) توانست با دو گل بورنموث(Bournemouth) را شکست دهد که در این فصل توانسته بود چلسی و یونایتد را شکست دهد. سانتر اوزیل(Mesut Özil) برای 'گابریل' در دقیقه 27 باعث شد تا توپچی ها به گل برسند. در نیمه دوم نیز یک بار دیگر آرسنال به گل رسید. روی یک و دوی دیدنی اوزیل و ژیرو(Olivier Giroud) در دقیقه 62، هافبک آلمانی تک به تک شد و دروازه را باز کرد تا این دیدار با برتری 2 بر صفر آرسنال به پایان برسد تا آرسنال موقتا به رده نخست صعود کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir