پیروزی بارسلونا برابر اسپانیول در کوپا دل‌ ری
تیم فوتبال بارسلونا دیدار رفت یک هشتم نهایی کوپا دل ری را با نتیجه 4 بر یک برابر اسپانیول برد.

دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های کوپا دل ری بین دو تیم همشهری بارسلونا(Barcelona) و اسپانیول(Espanyol) در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد. در این دیدار بارسلونا برای اولین بار از حضور آردا توران(Arda Turan) در زمین بهره برد که به خاطر محرومیت فیفا، 6 ماه از حضور در ترکیب این تیم محروم بود تا این بازیکن بالاخره بازی برای بارسا را تجربه کند.

دیدار دو تیم در شرایطی برگزار شد که این هفته نیز دو تیم در لالیگا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید و البته مراسم توپ طلا که اواسط هفته دیگر برگزار می‌شود باعث شده بود تا مسی(Lionel Messi) و نیمار(Neymar) نیز انگیزه زیادی برای درخشش در این دیدار داشته باشند.

در این دیدار نیز اسپانیول به گل نخست بازی رسید. فیلیپه کایسدو(Felipe Caicedo) از غفلت مدافعان و دروازه‌بان بارسلونا استفاده و این تیم را جریمه کرد تا مهمان از حریف نامدار خود پیش بیفتد. ولی جادوی مسی بار دیگر به کمک بارسلونا آمد. لیونل مسی ابتدا در دقیقه 13 موفق شد دروازه اسپانیول را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

دقیقه 24 داور می توانست برای بارسلونا پنالتی بگیرد ولی اعتقادی به پنالتی نداشت. خاوی لوپز(Javi López)، نیمار را درون محوطه جریمه با خطا سرنگون کرد اما داور بازی در میان تعجب، اعتقادی به پنالتی نداشت.

در نهایت در اواخر نیمه نخست بود که لیونل مسی کاشته خود را از فاصله 35 متری به شکلی زیبا وارد دروازه اسپانیول کرد تا بار دیگر ارزش‌های خودش را نشان دهد و تیمش را نیز از اسپانیول پیش بیندازد تا بارسلونا با پیروزی به رختکن برود و مسی نیز روحیه خود را پیش از مراسم گالا (انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان) بالا ببرد.

بارسلونا در نیمه دوم نیز تیم برتر میدان بود و در دقیقه 49 موفق شد گل سوم را نیز به ثمر برساند. این‌بار پیکه(Gerard Piqué) پیشتاخته توانست گلزنی کند تا سومین گل بارسلونا را در این دیدار به ثمر برساند. در ادامه نوبت به نیمار رسید تا در دقیقه 88 گل چهارم تیمش را نیز به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 4 بر یک آبی و اناری‌ها به پایان برسد.

والنسیا(Valencia) تیم گری نویل(Gary Neville) نیز در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا موفق شد به راحتی از سد گرانادا(Granada) عبور کند. خفاش‌ها در ابتدای سال 2016 به دنبال اولین برد خود بودند و موفق شدند با هت‌تریک نگردو(Álvaro Negredo) و تک گل 'مورنو' با نتیجه 4-0 گرانادا رو درهم بکوبند و تا حدودی صعود خود را به مرحله بعد قطعی کنند.

همچنین دو تیم همشهری رئال بتیس(Real Betis) و سویا(Sevilla) برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر سویا به پایان رسید و اتلتیک بیلبائو(Athletic Bilbao) در خانه با نتیجه 3 بر 2 ویارئال(Villarreal) را شکست داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir