لسترسیتی فراتر از یک شگفتی
منچستریونایتد با ارائه یک نمایش ضعیف در خانه مغلوب ساوتهمپتون شد و لسترسیتی با هدایت رانیری نشان داد حالا دیگر یک مدعی جدی برای قهرمانی محسوب می‌شود.

هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری 6 دیدار دیگر ادامه یافت که در یکی از دیدارهای مهم منچستریونایتد(Manchester United) در حالی در خانه به مصاف ساوتهمپتون(Southampton) رفت که 7 بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

یونایتدها که هفته گذشته برد ارزشمندی برابر لیورپول(Liverpool) کسب کردند و توانستند در رده پنجم جدول قرار گیرند این بار در خانه به مصاف ساوتهمپتونی رفتند که رونالد کومان(Ronald Koeman) را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود داشت که البته رابطه چندان دوستانه‌ای هم با فان خال(Louis van Gaal) ندارد. این دیدار مانند اکثر دیدارهای قبل منچستریونایتد در نیمه نخست کم‌افت و خیز دنبال شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز دو تیم در زدن گل ناکام بودند تا اینکه چارلی آستین(Charlie Austin) که به تازگی به ساوتهمپتون پیوسته بار دیگر ارزش‌های خودش را نشان داد و توانست گل ارزشمندی برای ساوتهمپتون در دقایق پایانی به ثمر برساند تا این دیدار در نهایت با همین گل با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان کومان به پایان برسد و منچستریونایتد شکست دیگری را این بار در خانه تجربه کند. با این شکست بار دیگر جایگاه فان‌خال هلندی روی نیمکت یونایتد متزلزل شد و تغییر احتمالی او شاید چندان دور از ذهن نباشد.

اما لسترسیتی(Leicester City) که این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته و پا به پای آرسنال(Arsenal) و منچسترسیتی(Manchester City) در صدر جدول پیش رفته در خانه به دیدار استوک سیتی(Stoke City) رفت و در حالی که ماهرز(Riyad Mahrez) را در اختیار نداشت، با سه گل به برتری رسید تا شاگردان رانیری(Claudio Ranieri) خودشان را به عنوان مدعی قهرمانی در لیگ برتر نشان دهند. اتفاقی که در صورت رخ دادن یک شگفتی در لیگ برتر محسوب می‌شود که تیمی از دسته پایین‌تر به لیگ برتر صعود کند و بلافاصله قهرمان شود. 'درینک واتر'، واردی(Jamie Vardy) و یولوآ(Leonardo Ulloa) گلزنان لسترسیتی در این دیدار بودند. باید دید لسترسیتی می‌تواند خاطره سال 1995 را زنده کند که بلکبرن(Blackburn Rovers) با آلن شیرر(Alan Shearer) قهرمان لیگ برتر شد یا نه.

در دیگر دیدار مهم تاتنهام(Tottenham Hotspur) به دیدار تیم بحران‌زده کریستال پالاس(Crystal Palace) رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر یک مقابل میزبانش به برتری برسد تا جایگاه خود را در رده چهارم جدول تثبیت کند. ابتدا فرتونگن(Jan Vertonghen) بلژیکی به اشتباه دروازه خودی را گشود ولی هری کین(Harry Kane) مهاجم تیم ملی انگلیس کار را به تساوی کشاند و سپس آلای(Dele Alli) بازیکن جوان موفق شد گل دوم تاتنهامی‌ها را نیز به ثمر برساند و در دقیقه 90 مسابقه تیم لندنی موفق شد به گل سوم خود نیز دست پیدا کند و این بار این گل را ناصر چادلی(Nacer Chadli) به ثمر رساند.

در دیگر دیدارها واتفورد(Watford) با نتیجه 2 بر یک نیوکاسل(Newcastle United) را شکست داد. دیدار ساندرلند(Sunderland) با بورنموث(Bournemouth) با تساوی یک بر یک به پایان رسید و بازی وست برومویچ(West Bromwich Albion) و استون ویلا(Aston Villa) با تساوی بدون گل خاتمه یافت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir