پیروزی دورتموند در هفته هجدهم بوندسلیگا
تیم های دورتموند و لورکوزن حریفانشان را در بوندسلیگا با شکست روبرو کردند.

هفته هجدهم رقابت های بوندسلیگای آلمان با برگزاری چند دیدار ادامه یافت که در یکی از دیدارهای مهم بروسیا دورتموند(Borussia Dortmund) در غیاب چند بازیکن اصلی خود به سختی مقابل اینگول اشتات(Ingolstadt) پیروز شد و توانست به رقابت خود با بایرن مونیخ() در صدر ادامه دهد.

در این دیدار دورتموند میزبان عملکرد بسیار خوبی داشت و چندین بار تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفت ولی بدشانسی اوبامیانگ(Pierre-Emerick Aubameyang) باعث شد تا دورتموند نتواند به گل برسد.

هواداران دورتموندی 77 دقیقه صبر کردند تا پیش افتادن تیمشان را در این دیدار جشن بگیرند. سانتر پیشچک(Łukasz Piszczek) در محوطه جریمه به اوبامیانگ رسید و او نیز با یک ضربه سر زنبورها را به گل اول رساند. دورتموند با این گل خیالش بابت 3 امتیاز مسابقه راحت شد و به چیزی که حقش بود رسید. البته بازیکنان حریف معتقد بودند این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است و داور باید این گل را مردود اعلام کند.

در ادامه و در دقیقه 86 اوبامیانگ توانست بیستمین گل خود را برای دورتموند (در همه رقابت‌ها) به ثمر برساند و برتری تیمش را تثبیت کند تا این دیدار پایان خوشی برای دورتموند داشته باشد. به این ترتیب بازی با نتیجه 2-0 به پایان رسید. دورتموند موقتا فاصله خود با بایرن صدرنشین را کاهش داد.

در دیگر دیدار بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) در خانه به دیدار هانوفر(Hannover) رفت و با 3 گل به برتری رسید. در این دیدار لورکوزنی ها موفق شدند با دو گل خاویر هرناندس(Javier Hernández) مکزیکی و اشتفان کیسلینگ(Stefan Kiessling) روج موفق خود در خط حمله به برتری برسند.

دیدار دو تیم وردربرمن(Werder Bremen) و هرتابرلین(Hertha BSC) با تساوی پرگل 3 -3 به پایان رسید و شالکه(Schalke 04) موفق شد دارمشتات(Darmstadt 98) را با دو گل شکست دهد. همچنین دیدار آگسبورگ(Augsburg) و فرانکفورت(Eintracht Frankfurt) با تساوی بدون گل به پایان رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir