بازگشت هیجان به فوتبال اروپا با یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان
پاری سن رژمن و چلسی برای سومین سال پیاپی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سه شنبه شب با برگزاری دو دیدار در قاره سبز آغاز می شود که در حساس‌ترین بازی پاری سن ژرمن(Paris Saint-Germain) در پاریس پذیرای چلسی(Chelsea) خواهد بود. دیداری که تقابل دو تیم ثروتمند فوتبال اروپاست و از طرفی مصاف تکراری آنها در دو سال گذشته باعث شده جذابیت خاصی ایجاد شود.

پاری سن رژمن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان همراه رئال مادرید(Real Madrid) توانست به مرحله بعدی راه یابد. غیر از این دو تیم مالمو(Malmö FF) و شاختار(Shakhtar Donetsk) نیز در این گروه حاضر بودند اما یاران ابراهیموویچ(Zlatan Ibrahimović) به عنوان تیم دوم از گروه خود به مرحله بعد صعود کردند. آنها در لیگ فرانسه صدرنشین بلامنازع و می‌توان از همین حالا آنها را قهرمان این فصل رقابت‌ها نامید. پاری سن رژمن همچنین در جام حذفی و جام اتحادیه فرانسه نیز از شانس قهرمانی برخوردار است.

چلسی در طرف مقابل یکی از ضعیف‌ترین فصل‌های خود را در یکی دو دهه اخیر پشت سر می‌گذارد. شاگردان هیدینک(Guus Hiddink) در ابتدای فصل با هدایت ژوزه مورینیو(José Mourinho) برای دفاع از قهرمانی خود در لیگ برتر عملکرد ضعیفی داشتند و حتی صحبت از شورش علیه مربی پرتغالی در چلسی شنیده شد. البته آبی پوشان لندن در لیگ قهرمانان به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شدند. بهترین گلزن آنها در این فصل در لیگ قهرمانان ویلیان(Willian) برزیلی بوده که پنچ گل از روی پنج ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده تا یکی از خطرناک ترین بازیکنان در زدن ضربات ایستگاهی شناخته شود. چلسی بعد از بازی با پاری‌سن رژمن در جام حذفی به دیدار منچسترسیتی(Manchester City) خواهد رفت. این تیم از رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس نیز حذف شده است.

در سال 2004 چلسی موفق شد پاری سن رژمن را در اولین تقابل شکست دهد. آنها سپس دو سال پیش یعنی در سال 2014 برابر هم به میدان رفتند که چلسی با گلزنی دمبابا(Demba Ba) توانست با قانون گل زده در خانه حریف راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان شود ولی سال بعد پاری سن رژمن توانست با همین قانون چلسی را حذف کند و به مرحله بعد برسد. باید ببینیم در سومین مصاف پی در پی این دو تیم و چهارمین مصاف کلی آنها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

کورت زوما(Kurt Zouma) مدافع فرانسوی غایب بزرگ چلسی در این دیدار است. جان تری(John Terry) نیز به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است. در طرف مقابل اورییر(Serge Aurier) به دلیل مسخره کردن باشگاه خود در آستانه اخراج از این تیم پاریسی قرار گرفته است. همچنین حضور مارکو وراتی(Marco Verratti) و بلیس ماتودی(Blaise Matuidi) در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

در دیگر دیدار این مرحله سه شنبه شب زنیت روسیه(Zenit Saint Petersburg) باید برابر بنفیکای پرتغال(Benfica) دیدار کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir