حذف منچسترسیتی از جام حذفی انگلیس
چلسی توانست با برتری 5 بر یک برابر منچسترسیتی حکم حذف این تیم را از جام حذفی انگلیس امضا کند و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد.

دور پنجم رقابت های جام حذفی انگلیس با برگزاری 3 دیدار ادامه یافت که در یکی از حساس ترین بازی های این مرحله چلسی(Chelsea) در خانه به دیدار منچسترسیتی(Manchester City) رفت و در نهایت با برتری 5 بر یک برابر این تیم راهی مرحله بعدی شد. در این دیدار سیتی تقریبا از بازیکنان دوم خود استفاده کرد و تنها معدود بازیکنانی از تیم اصلی چون دمیکلیس(Martín Demichelis)، اینیهاچو(Kelechi Iheanacho) و کولاروف(Aleksandar Kolarov) در ترکیب این تیم به میدان رفت.

سیتی که چهارشنبه باید در لیگ قهرمانان اروپا در اوکراین به مصاف دیناموکیف(Dynamo Kyiv) برود این دیدار را جدی نگرفته بود ولی در طرف مقابل چلسی با تمام قوا به میدان آمد. ماتیچ(Nemanja Matić) از روی نیمکت و تری(John Terry) و زوما(Kurt Zouma) به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب بودند با این حال در 30 دقیقه نخست دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و چلسی نتوانست از دفاع متراکم سیتی عبور کند.

دیگو کاستا(Diego Costa) در دقیقه 35 توانست سانتر هازارد(Eden Hazard) را با ضربه سر وارد دروازه سیتی کند ولی در ادامه 'فائوپالا' مهاجم خشن سیتی توانست روی اشتباه سزار آسپلیکوئتا(César Azpilicueta) دروازه این تیم را باز کند و بازی را در دقیقه 37 به تساوی بکشاند. در نهایت نیمه نخست این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم چلسی بازی را هجومی شروع کرد و توانست دو بار با زدن گل های ویلیان(Willian) و گری کیهیل(Gary Cahill) دروازه سیتی و کابایرو(Willy Caballero) را باز کنند. در ادامه نوبت به هنرنمایی ادن هازارد رسید. او که در این فصل بازی های خوبی را به نمایش نگذاشته بود توانست دومین گل خود را در این فصل به ثمر برساند . بعد از گلزنی هازارد در بازی برابر میلتون(MK Dons) او این بار بازی خوب خود را تکمیل کرد و کاشته تیمش را به زیبایی به گل تبدیل کرد. در ادامه نیز نوبت به برتراند ترائوره(Bertrand Traoré) جوان رسید که هر موقع به عنوان بازیکن تعویضی به ترکیب چلسی آمده است توانسته برای این تیم گلزنی کند و این بار نیز با ضربه سر دروازه سیتی را باز کرد. البته چلسی در این دیدار یک ضربه پنالتی را هم از دست داد و نتوانست شکست سیتی را سنگین تر کند. به این ترتیب این دیدار با برتری 5 بر یک چلسی به پایان رسید تا اولین جام از دست پیگرینی و تیمش از دست برود.

در دیگر دیدار تاتنهام(Tottenham Hotspur) در ورزشگاه خانگی خود میزبان کریستال پالاس(Crystal Palace) بود که در مقابل تعجب تماشاگران خودی با شکست یک بر صفر مقابل میهمان خود از دور این رقابت ها کنار رفت. تک گل این بازی را مارتین کلی(Martin Kelly) در دقیقه 45 و درست پیش از به پایان رسیدن نیمه اول به ثمر رساند تا یاران آدبایور(Emmanuel Adebayor) بازیکن سابق تاتنهام بتواند این تیم لیگ برتری را که در رده دوم قرار دارد را از جام حذفی کنار بزند.

در دیگر دیدار تیم خوب وستهام(West Ham United) موفق شد تیم 9 نفره بلکبرن(Blackburn) را در خانه خود با شکست 5 بر یک از جام حذفی کنار بزند و به جمع 8 تیم نهایی این رقابت ها راه یابد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir